اجرای 300 پروژه نگهداشت و پشتیبانی از تولید در مناطق نفت خیز جنوب

اهواز _ شانا _ گروه نفت: 300 پروژه نگهداشت توان و پشتیبانی از تولید نفت با اعتبار افزون بر یکصد هزار میلیارد ریال در گستره عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب در دست اجراست.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز دوشنبه ( 5 اسفندماه) در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از این تعداد 200 پروژه با اعتبار 82 هزار میلیارد ریال در ارتباط با نگهداشت توان تولید است.

 

حمید راکی افزود: یکصد پروژه نیز با تخصیص 18 هزار میلیارد ریال در بخش پشتیبانی از تولید عملی می شود.

 

وی گفت: این پروژه های بزرگ و مهم با استفاده از توانمندی پیمانکاران، سازندگان و مشاوران داخلی با نظارت کارشناسان این مدیریت محقق خواهد شد.

 

راکی توضیح داد: پروژه های نگهداشت توان تولید شامل احداث کارخانه های بهره برداری و نمکزدایی، خطوط لوله و واحدهای گاز و گاز مایع (NGL)، تقویت فشار گاز و نفت و جمع آوری و تزریق گازهای همراه نفت است.

 

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره پروژه های پشتیبانی از تولید اظهار کرد: در این بخش نیز پروژه های عمرانی از جمله راهسازی، ساخت فضای فرهنگی، بهداشت و درمان و محیط زیست عملی می شود.

 

وی افزود: از مجموع پروژه های پیش گفته  از ابتدای امسال تاکنون بیش از 70 پروژه به پایان رسیده است که از جمله آنها تسهیلات فرآورش در بنگستان اهواز یک، جمع آوری و تزریق گاز نرگسی و مجموعه تفکیک و تقویت فشار بی بی حکیمه است.

 

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بزرگترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران است که در گستره ای به وسعت بیش از 400 هزار کیلومتر مربع در استان خوزستان و بخشهایی از استانهای فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام در جنوب غربی کشور در زمینه تولید نفت، گاز و مایعات گازی فعالیت دارد. 

کد خبر 212959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =