امیدواریم خریدار هلدینگ خصولتی نباشد

شانا_گروه پتروشیمی:مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس ابراز امیدواری کرد که خریدار بلوک 17 درصدی این شرکت از شرکتها و هلدینگهای فعال در صنعت نفت باشد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در آستانه واگذاری بلوک 17درصدی سهام این شرکت در بورس در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تجربه نشان داده که شرکتهای فعال در بخش نفت و گاز و یا هلدینگهای تخصصی عملکرد بهتری نسبت به شرکتهای خصولتی(کنایه از شبه دولتیها) در واگذاری های چند سال اخیر داشته اند و امید است که خریدار از خانواده صنعت نفت باشد.

عادل نژاد سلیم افزود: این شرکت در بحث واگذاری هرچند انتقادهایی جدی به نحوه واگذاری ها دارد اما تابع قانون است .

وی ادامه داد: سهام هلدینگ خلیج فارس همانند دیگر شرکتهای پتروشیمی  یک سهام باارزش و سود آور است و خریداران سهام  این شرکت بدون تردید در آینده از منافع خوبی برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شانا بلوک ١٧ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شامل ٤ میلیارد و ٢١٤ میلیون و ٦٤ هزار و ٣٧٠ سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ٣٠ درصد به شرط آن که از ٢٢ هزار و ٢٥١ ریال کمتر نباشد در روز ١١ اسفند در فرابورس عرضه خواهد شد.

برپایه این گزارش هفته گذشته معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت  در انتقاد از نحوه خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی گفته بود:خصوصی سازی شرکتهای پتروشیمی در سالهای گذشته به این صنعت لطمه زد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت اظهار کرده بود :صنعت پتروشیمی ایران متاسفانه در سالهای گذشته باتوجه به نوع عرضه سهام توسط دولت گذشته، با خصوصی سازی شکلی لطمه دید اما این صنعت را دویاره با هم می سازیم.

منصور معظمی افزوده بود: با این وجود که در مورد صنعت پتروشیمی طی سالیان اخیر بد عمل شد، این سیاستهای کلی بود که باید اجرا می شد  و مدیران چاره ای جز اجرا نداشتند. بنا بر این به مدیران صنعت پتروشیمی ایرادی وارد نیست.

وی ادامه داده بود: صنعت پتروشیمی اگر توسعه پیدا می کرد الان جزو ١٠ کشور اول جهان  بودیم و در جایگاه٥٤ قرار نداشتیم  و این درحالی است که این صنعت در رتبه ٢٤ جهان قرار داشت.

وی تصریح کرده بود: آهنگ توسعه صنعت پتروشیمی در سالهای گذشته کند شد اما با تلاش دلسوزان این صنعت هرگز متوقف نشد و می توان توسعه و جهش را با کمک نیروی انسانی ارزشمند این صنعت دوباره بازگرداند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت افزوده بود: نیروی انسانی عامل توسعه است و فضای جدید ایجاد شده در کشور فناوری و سرمایه را به همراه خواهد آورد.

کد خبر 213097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =