ظرفیت توزیع بنزین و سی ان جی در نوروز به حداکثر می رسد

شانا _ گروه دولت و مجلس: وزیر کشور در ابلاغیه 21 ماده ای به استانداران کشور دستور داد، نسبت به «راه اندازی و فعال سازی همه جایگاه های عرضه سوخت با حداکثر ظرفیت اعم از پمپ بنزین ها و جایگاه های CNG در داخل شهرها و همه مسیرها و راه های مواصلاتی» اهتمام کنند.

به گزارش شانا به نقل از سایت وزارت کشور،متن کامل ابلاغیه 21 ماده ای رحمانی فضلی خطاب به استانداران سراسر کشور به این شرح است:
استانداران محترم سراسر کشور
سلام علیکم
با تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو و ضمن تقدیر و سپاسگزاری از خدمات و زحمات همه عزیزان همکار و تأکید بر ضرورت تلاش برای گسترش ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم شریف در اقصی نقاط کشور و در راستای فراهم سازی بستر و مهیا نمودن همه تسهیلات لازم برای انجام آسوده، ایمن، شاداب و با شور و نشاط سفرهای نوروزی عزیزان هموطن در عین توجه و اهتمام به ارزشها و فضائل والای دینی ضروری است ضمن فعال سازی ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و با بکارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، موارد و تمهیدات ذیل با همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط پیش بینی و به مرحله اجرا گذاشته شود.
1-
ایجاد آرامش و تأمین امنیت عمومی در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی، شهرها، پارک ها، امکان عمومی و مراکز فرهنگی، تفریحی رفاهی و اقامتی.
2-
هوشیاری و انجام اقدامات امنیتی لازم و برقراری و افزایش گشت های مراقبتی برای تأمین امنیت اماکن مسکونی و محل های کسب و کار مردم در اقصی نقاط کشور.
3-
تأمین و ذخیره سازی ارزاق و کالاها و مایحتاج ضروری و اساسی مردم.
4-
کنترل و تنظیم بازار کالا و خدمات و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالاها و نرخ خدمات.
5-
نظارت و انجام بازرسی های مستمر و بر فعالیت و خدمات ارائه شده توسط کلیه مراکز اقامتی، صنوف و نیز مراکز عرضه مواد غذایی اعم از بین راهی و درون شهرها (نرخ و کیفیت خدمات و رعایت مسائل بهداشتی).
6-
آماده سازی و بهسازی مساجد و اماکن بین راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافرین نوروزی.
7-
استقرار پایگاه های امداد و نجات به میزان مورد نیاز در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی و نیز فعال سازی بیمارستان های صحرایی.
8-
آماده باش کامل مراکز اورژانس، بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به صورت 24 ساعته
9-
ملزم نمودن کلیه شرکت های خودروساز، به ارائه خدمات با هزینه مناسب و به صورت شبانه روزی به مسافران نوروزی و برقراری گشت های منظم امدادی به فواصل منطقی در جاده ها.
10-
راه اندازی و فعال سازی همه جایگاه های عرضه سوخت با حداکثر ظرفیت اعم از پمپ بنزین ها و جایگاته های CNG در داخل شهرها و همه مسیرها و راه های مواصلاتی
11-
فعال سازی همه ظرفیت ها و توانمندی های مراکز حمل و نقل درون و برون شهری و اعمال مراقبت ها و نظارت های لازم
12-
اعمال مراقبت های جدی و به کارگیری همه تلاشها در راستای کاهش تصادفات جاده ای
13-
کنترل ترافیک و روان سازی تردد هموطنان عزیز در جاده ها و مسیرهای منتهی به مراکز فرهنگی و تفریحی
14-
ملزم نمودن شبکه بانکی استان به فعال سازی و راه اندازی کلیه دستگاه های خودپرداز، در همه شهرها و مناطق و نیز گسترش دامنه ارائه این قبیل خدمات
15-
استقرار مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و گردشگران در مبادی ورودی شهرها و همه مناطق
16-
اعلام آماده باش کامل و شبانه روزی به شهرداری ها و الزام آنها برای آماده سازی، پاکسازی، بهسازی و مهیا نمودن هرچه بهتر فضای پارکت ها و امکان عمومی برای استفاده مسافرین نوروزی 
17-
با توجه به احتمال ریزش بارش برف و باران، ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای امدادرسانی و بازگشایی سریع راهها و جاده ها
18-
آماده باش شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه احتمالی
19-
برنامه ریزی برای استفاده و بهره برداری بهینه از فرصت و ظرفیت های معتنابه سفر برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری
20-
ضرورت احترام و تکریم مردم از سوی همه دستگاه ها و نهادها و پاسخگویی و پیگیری سریع شکایات.
21-
و نیز انجام هر اقدام یا فعالیتی که می تواند موجبات تسهیل در سفر و آرامش بیشتر برای همه مسافران عزیز شود.
انشاء الله با استعانت از درگاه ایزد سبحان و با همدلی و هم افزایی و تلاشهای بی وقفه ای که در سرتاسر کشور انجام خواهد شد در عین پاسداشت ارزشها و تعظیم شعائر اسلامی، بویژه ایام فاطمیه ، نوروز مناسب و شایسته ای برای همه هموطنان عزیز رقم خواهد خورد.
عبدالرضا رحمانی فضلی


کد خبر 213157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =