راندمان نیروگاههای کشور را به 50 درصد می‌رسانیم

شانا_ گروه دولت و مجلس: وزیر نیرو گفت: فعالیتها و اقداماتی در وزارت نیرو در حال انجام است تا بتوانیم بیشتر نیروگاههای گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم که با این اقدام، کارآیی نیروگاهها نیز از 37.5 درصد فعلی به 50 درصد خواهد رسید.

حمید چیت چیان در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: هم اکنون حدود 60 درصد سوخت نیروگاههای حرارتی کشور از طریق گاز طبیعی و مابقی به وسیله سوخت گازوییل و مازوت تامین می‌شود، از این رو چنین نیروگاههایی به هیچ عنوان با کمبود سوخت مواجه نیستند.

وزیر نیرو با اشاره به این که راندمان نیروگاههای کشور کاهش نیافته است، افزود: راندمان نیروگاههای کشور در حد متوسط جهانی است که البته در تلاشیم کارآیی نیروگاهها را افزایش دهیم.  

وی به اقدامات وزارت نیرو برای افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: فعالیتها و اقداماتی در وزارت نیرو در حال انجام است تا بتوانیم بیشتر نیروگاههای گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم که با این اقدام، کارآیی نیروگاهها نیز از 37.5 درصد فعلی به 50 درصد خواهد رسید.

گفتنی است، هم اکنون متوسط راندمان نیروگاههای حرارتی کشور 37.5 درصد است که با اقدامات وزارت نیرو و همچنین با استفاده از ظرفیتهای دیده شده در قانون بودجه کشور، برنامه‌ای دوساله برای بهبود قابل توجه راندمان نیروگاههای حرارتی اجرایی خواهد شد که با این اقدامات کارآیی نیروگاهها نیز از 37.5 درصد به 50 درصد خواهد رسید.

شایان ذکر است، در قالب بودجه امسال مصوب شده بود که 12 هزار میلیارد تومان منابع مالی در قالب بیع متقابل در اختیار موسسات دارنده نیروگاه قرار بگیرد تا راندمان نیروگاههای خود را افزایش دهند که این رقم در بودجه 93 نیز تکرار شده است.

کد خبر 213276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =