خط لوله آی پی همچنان در اولویت برنامه های دولت پاکستان قرار دارد

شانا _ گروه بین الملل: مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه و امنیت ملی اعلام کرد که ساخت خط لوله گازی آی پی همچنان در اولویت برنامه های اسلام آباد قرار دارد.

به گزارش روزنامه داون از اسلام آباد، سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه و امنیت ملی در سخنرانی خود در پارلمان پاکستان (نشنال اسمبلی) و درباره طرح خط لوله گازی آی پی گفت: طرح واردات گاز از ایران هنوز در اولویت برنامه های دولت پاکستان قرار دارد.

ساخت بخش ایرانی خط لوله گاز ایران-پاکستان تقریبا تکمیل شده، اما ساخت بخش پاکستانی آن هنوز آغاز نشده است،

وی همچنین ادعاهای یک عضو حزب مردم پاکستان ( پی پی پی) را درباره این که دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان تسلیم فشارهای آمریکا برای خروج از طرح آی پی شده است، رد کرد.

عزیر همچنین به مشکلات مربوط به این طرح مانند کم بودن مهلت 18 ماهه به اسلام آباد برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله آی پی یا پرداخت جریمه و تحریم های مالی آمریکا علیه ایران به دلیل مسائل هسته ای نیز اشاره کرد. 

وی افزود: مذاکرات میان آمریکا و ایران درباره حل و فصل اعتراض های غرب به برنامه هسته ای تهران در حال پیشرفت است و ما از تهران درخواست تمدید مهلت ساخت بخش پاکستانی خط لوله آی پی و تغییر در قیمت گاز پرداختی به ایران را مطرح کرده ایم که در این صورت اجرای این طرح برای ما عملی می شود.

عزیر همچنین به سفر برنامه ریزی شده نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ایران اشاره کرد اما تاریخ دقیق این سفر را اعلام نکرد.
کد خبر 213425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =