پرهیز از خام فروشی نفت و اتکا به توان داخلی، سیاست اصلی اقتصاد مقاومتی

شانا_ گروه دولت و مجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پرهیز از خام فروشی نفت، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و استفاده از توان نیروهای داخلی در صنعت نفت، سیاست اصلی اقتصاد مقاومتی است.

محمد رضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: بدون شک افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و اتکا به نیروهای بومی باید سیاست اصلی امروز وزارت نفت در دستیابی به اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: در حال حاضر در همه زمینه‌ها بویژه صنایع مرتبط با وزارت نفت پیشرفتهای خوبی کسب شده و کشور در حال پیشرفت و توسعه همه جانبه است، لذا مسئولان اجرایی کشور باید از همه ظرفیتهای موجود  استفاده کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و انجام اکتشافات و مطالعات جدید در صنعت نفت و گاز از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت است.

رضایی تصریح کرد: هم اکنون ایران یکی از کشورهای بزرگ دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان محسوب می‌شود، اما در چند سال گذشته به دلیل افزایش مصرف حاملهای انرژی، ایران لقب بزرگترین مصرف کننده سوخت را نیز به خود اختصاص داده که این موضوع به هیچ عنوان با اهداف اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در شرایطی که کشور با انواع تحریمهای اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، تنها راه رسیدن به خودکفایی در صنعت نفت، پرهیز از خام فروشی و به کارگیری توان نیروهای داخلی برای ساخت صنایع سنگین و سبک در این وزارتخانه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: افزایش ذخایر نفت و گاز کشور به منظور تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر بازارهای بین‌المللی نفت و گاز و همچنین تأکید بر توسعه ظرفیتهای تولید فرآورده‌های نفتی، از دیگر سیاستهای اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت است.

کد خبر 213432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =