ایران آماده همکاری با آفریقای جنوبی در زمینه نفت‌وگاز است

شانا _ گروه دولت و مجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشتن گام های اساسی در زمینه اقتصادی میان ایران و آفریقا جنوبی، از آمادگی ایران برای همکاری با آفریقای جنوبی در بخش نفت‌وگاز خبر داد.

به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی در سفر به آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه 14اسفند) با سی سی سولو، رئیس مجلس آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه در زمینه اقتصادی میان دو کشور، باید گام های پرشتاب تری برداشته شود، گفت: ظرفیت‌های خوبی در ایران وجود دارد که بر اساس آن می‌توان در شرایط کنونی گام های بلند‌تری برای توسعه روابط برداشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ایران آماده همکاری با آفریقای جنوبی در زمینه نفت‌وگاز است، ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری مشترک مانند پتروشیمی، نفت و معادن  باید تلاش کنیم همکاری مشترک بیشتری داشته باشیم.

لاریجانی، افزود: با توجه به اینکه  نفت آفریقای جنوبی خارج از تحریم ها است، می توان روی این مهم سرمایه گذاری کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه آفریقای جنوبی می تواند در مراوده های اقتصادی با ایران فعال‌تر باشد، افزود: "خوب است که تاجران آفریقای به ایران بیایند".

در این دیدار سی سولو، رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی ضمن خوش آمدگویی به هیئت ایرانی، از میزبانی ایران در سفر گذشته خود به ایران تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 213466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =