بسیاری از فعالیتهای اقتصادی از قیمت بنزین تاثیر می پذیرد

شانا_ گروه نفت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسیاری از فعالیتهای اقتصادی کشور از قیمت بنزین تاثیر می پذیرد و از این رو، تعیین بهینه این نرخ حائز اهمیت است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، غلامحسین شافعی با بیان این مطلب افزود: باید تعیین قیمت بنزین، گازوئیل و حتی گاز مصرفی واحدهای تولیدی با بررسیهای کارشناسی صورت گیرد.

وی با بیان این که قیمت بنزین برای مصرف کنندگانی که در این بخش اسراف می‌کنند، باید به صورت تصاعدی افزایش یابد، متذکر شد: به طور نمونه لزومی ندارد بنزین مازاد بر سهمیه با قیمت ارزان به خانواده ای داده شود که چند خودرو شخصی در اختیار دارد.

این فعال بخش خصوصی افزود: نباید فراموش کرد تعیین نرخ مناسب برای بنزین، می‌تواند در بسیاری از فعالیتهای اقتصادی بخصوص در بخش تولید تاثیرگذار باشد.

شافعی گفت: در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید شیب افزایش قیمت حاملهای انرژی ملایم باشد تا شوک جدید اقتصادی  به کشور وارد نشود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: باید پذیرفت در اجرای مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها، بخش تولید کشور متضرر شد و حمایتهای لازم از این بخش به عمل نیامد.

وی اظهار داشت: در اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها باید حمایتها و کمکهای عملی از بخش تولید کشور صورت گیرد و 10 هزار میلیارد تومان کمکی که برای حمایت از بخش تولید مقرر شده است به این بخش اختصاص یابد.

به گفته شافعی، در اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها باید تولید بر مصرف مقدم باشد به این دلیل که با تولید مناسب می‌توان شرایط مطلوب را برای مصرف کنندگان نیز فراهم ‌کرد.

 وی خاطرنشان کرد: بخش تولید و صنعت کشور به ترمیم نیاز دارد و باید اجازه داد بازیابی اساسی در این بخش صورت گیرد.

 

کد خبر 213482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =