یک مهندس نفت ایرانی عضو آکادمی ملی مهندسی آمریکا شد

شانا _ گروه بین الملل: ایرج ارشاقی مدرس و مدیر برنامه مهندسی نفت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا در ماه فوریه سال 2014 میلادی به عنوان یکی از اعضای جدید آکادمی ملی مهندسی آمریکا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی آکادمی ملی مهندسی آمریکا از واشینگتن،  موته جی آر. در ماه فوریه سال 2014 میلادی اعلام کرده بود که این  آکادمی در سال 2014 میلادی 67 عضو جدید و 11 همکار خارجی برگزیده است.

بر اساس این گزارش، مجموع اعضای آمریکایی این آکادمی هم اکنون به دو هزار و 250 نفر و اعضای خارجی آن به 214 نفر رسیده است.

 عضویت در آکادمی ملی مهندسی آمریکا از بالاترین افتخارات حرفه ای برای یک مهندس به شمار می آید.

به طور معمول کسانی که در پژوهشها و تحقیقات مهندسی، تدریس یا آموزش و پرورش از خود سوابق درخشانی به جا گذاشته و سهم قابل توجهی در این زمینه ها داشته اند، در توسعه حوزه فناوریهای نوین پیشگام بوده اند و سبب پیشرفتهای عمده در حوزه های سنتی مهندسی یا اجرای روشهای نوآورانه برای آموزش مهندسی شده اند، می توانند افتخار عضویت در آکادمی ملی مهندسی آمریکا را به دست آورند.

فهرست اعضای تازه و همکاران خارجی آکادمی ملی مهندسی آمریکا به همراه نوع فعالیت آنها در زمان انتخابشان و شرح کوتاهی درباره دستاورهای مهندسی این اعضا در بیانیه مطبوعاتی این آکادمی آمده است.

در این میان، نام ایرج ارشاقی، مدرس و مدیر برنامه مهندسی نفت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی واقع در شهر لوس آنجلس آمریکا دیده می شود.

این چهره ایرانی برای دستاوردهایش در زمینه شناسایی ساختار پیچیده مخازن شکسته و راهبری برنامه همکاری دانشگاه و صنعت به این افتخار دست یافته است.

دکتر ارشاقی، دانش آموخته سال 1344 رشته مهندسی معدن از دانشکده فنی دانشگاه تهران است که در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشکده فنی در سال 1383 در میان 70 نفر برگزیده خانواده فنی انتخاب شده بود.

وی تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سالهای 1347 و 1351 شمسی در رشته مهندسی نفت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به پایان برده است.

 ارشاقی در زمینه های تراوش نفت و گاز از منافذ، قیمتهای گاز، نشت نفت و مخازن نفت و گاز، کارشناس است و در انجمن مهندسان نفت (SPE) نیز عضویت دارد.
کد خبر 213534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =