۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 213768
فرار نفتکش حامل نفت لیبی به آبهای آزاد

شانا _ گروه بین الملل: مقامهای شرکت نفت لیبی اعلام کردند نفتکشی که به طور غیرقانونی نفت لیبی را حمل می کرد پس از فرار وارد آبهای آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورشیان و مقامهای شرکت نفت لیبی امروز (سه شنبه 20 اسفندماه) اعلام کردند که نفتکشی که پرچم کره شمالی داشت و هفته گذشته در پایانه نفتی السیدر در شرق لیبی به طور غیر قانونی اقدام به بارگیری نفت خام کرده بود، پس از فرار از دست ارتش، وارد آبهای آزاد شده است.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد می تواند رسوایی بزرگی برای دولت لیبی قلمداد شود زیرا مقامهای دولت لیبی و در میان آنها علی زیدان، نخست وزیر این کشور، روز دوشنبه (19 اسفندماه) اعلام کرده بودند که نیروی دریایی لیبی نفتکش یاد شده را متوقف کرده است و با اسکورت به پایانه ای که تحت نظارت طرابلس است منتقل می کند.

این نفتکش روز شنبه (17 اسفندماه) در پایانه السیدر، یکی از سه پایانه تحت تصرف شورشیان، پهلو گرفته بود.

در حالی که نیروی دریایی لیبی و مقامهای دولتی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند، محمد هیتب، سخنگوی شرکت دولتی نفت الواهه که پایانه السیدر را مدیریت می کند، گفت: نفتکش اینجا را ترک کرده و اکنون در آبهای آزاد است.

وی از مقصد نفتکش اظهار بی اطلاعی کرد اما پیش از این مقامهای لیبی اعلام کرده بودند که این نفتکش متعلق به یک شرکت از عربستان سعودی است.

یکی از شورشیان گفت: ما ساعت 3 بامداد نفتکش را به خارج از پایانه اسکورت کردیم و من در یکی از پنج قایقی بودم که این مسئولیت را بر عهده داشتند.

کد خبر 213768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =