مشارکت سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

شانا_گروه پتروشیمی:عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند صنایع تکمیلی پتروشیمی را با هدف جلوگیری از خام فروشی توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته (٢٠ اسفندماه) درآیین معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی، مبتنی بر مجتمعهای خط لوله اتیلن غرب اظهار کرد: فرصتهای سرمایه گذاری متنوع و سود آوری در صنایع تکمیلی پتروشیمی بویژه درمسیر خط لوله اتیلن غرب وجود دارد و حضور سرمایه گذاران جدید می تواند مانع خام فروشی شود.

عبدالحسین بیات افزود: با توجه به توسعه بخش بالادستی پتروشیمی در کشور، فضا برای گسترش صنایع پایین دستی مهیاست و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با اطمینان در طرحهای توسعه ای صنایع تکمیلی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی است و چون از خام فروشی جلوگیری می کند از ارزش افزوده بالایی نیز برخوردار است.

بیات گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از علاقمندان به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی دعوت به همکاری می کند و آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاران است.

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این آیین که روز گذشته برگزار شد گفته بود : توسعه صنایع تکمیلی به عنوان محور توسعه، راهبرد صنعت پتروشیمی ایران است و پیش بینی می شود سال آینده در این بخش شاهد افزایش سرمایه گذاریها باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این که خط لوله اتیلن غرب فرصت مناسبی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است گفته بود:

 توسعه صنایع تکمیلی در مسیر خط لوله اتیلن غرب افزون بر جلوگیری از خام فروشی می تواند در اشتغالزایی نیز بسیار تاثیر گذار باشد و در سال آینده  حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی به عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 213813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =