آمادگی یک شرکت هندی برای سرمایه گذاری در صنایع معدنی و انرژی

شاناـ گروه مجلس و دولت: شرکت هندی «تاتا» برای همکاریهای بلند مدت، سرمایه گذاری و اجرای پروژه در بخش فولاد و انرژی ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، روسای امور توسعه روابط تجاری و نیز بخش استراتژیک گروه تاتا همراه با سفیر هند در ایران در جلسه مشترک با رییس هیات عامل این سازمان از علاقه آن شرکت برای ایجاد روابط در بخش فولاد و انرژی خبر دادند.

در این نشست، ماذو کانان رییس گروه توسعه تجارت و امور عمومی و عضو شورای اجرایی گروه تاتا خاطرنشان کرد: در این حوزه ها به دنبال یافتن شریک ایرانی برای انجام پروژه و فعالیتهای بلند مدت هستیم.

همچنین جاناکی چائوذری  رییس بخش استراتژی گروه تاتا اظهار داشت: تاکنون شریکانی در ایران برای انجام امور سرمایه گذاری و انجام پروژه نداشته ایم اما به دنبال ایجاد چنین زمینه همکاری با طرفهای ایرانی هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با برشمردن ظرفیتهای همکاریها در بخش معدن و صنایع معدنی ایران گفت: توسعه صنعت فولاد و ایجاد نیروگاههای جدید برای تامین برق مورد نیاز این صنعت، از اولویتهای ایمیدرو در بخش فولاد است.

مهدی کرباسیان در این جلسه که معاون معدنی و مدیر بخش تامین مالی ایمیدرو و مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز حضور داشتند، در عین حال خاطرنشان کرد: همکاریهای گروه تاتا در بخش معدن و صنایع معدنی می تواند در سه بخش سرمایه گذاری مشترک، توسعه صنعت فولاد و نیز امور معادن و اکتشاف شکل گیرد.

وی تشکیل شرکتهای مشترک سرمایه گذاری برای اجرای طرحهای متنوع بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد، سرب و روی، زغالسنگ و کک متالورژی، آلومینیوم، تیتانیوم و ... را از گزینه های پیش رو دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امکانات زیربنایی و بندری منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس افزود: دو برابر کردن ظرفیت تولید فولاد در این منطقه و رسیدن به ظرفیت 10 میلیون تنی یکی دیگر از زمینه های همکاریهای ایمیدرو و گروه تاتا می تواند باشد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو فعالیت در بخش اکتشاف در مناطق سراوان تا چابهار استان سیستان و بلوچستان از دیگر پتانسیلهای همکاری دو طرف به شمار می آید.

رییس بخش توسعه روابط تجاری و عمومی گروه تاتا نیز با اشاره به توانمندیهای این گروه در صنعت فولاد اظهار داشت: سال آینده میلادی دو کارخانه بزرگ فولاد راه اندازی خواهیم کرد و آماده ایم طرحهای مشابهی در ایران اجرا کنیم.

شرکت تاتا که در سال 1868 میلادی(146 سال پیش) در بمبئی تاسیس شده است با توسعه فعالیتها به گروه تاتا تغییر نام داد. این گروه در بخشهای مختلف از جمله فولاد، انرژی ، خودرو، شیمیایی، ارتباطات، خدمات مشاوره ای و ... فعالیت می کند و با 100 شرکت زیرمجموعه در 80 کشور دنیا حضور دارد.

تاتا استیل به عنوان یکی از شاخه های اصلی این گروه، دوازدهمین تولیدکننده بزرگ تولید فولاد در جهان است.

درآمد گروه تاتا استیل در سال 2012 به بیش از 24 میلیارد دلار رسید.
کد خبر 213881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =