۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 214124
دومین جکت اصلی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی نصب شد

شانا_ گروه نفت: مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از تکمیل مراحل نصب سازه بلند دریایی این پروژه گازی در آبهای خلیج فارس خبر داد.

 به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجید هدایتی با اعلام این خبر گفت: پس از اجرای موفق مراحل ساخت جکت در یارد صنعتی بوشهر، عملیات پیچیده نصب سومین سازه دریایی این بخش از میدان مشترک توسط شرکت صدرا به عنوان پیمانکار ساخت و راه اندازی سازه های فراساحلی این پروژه با موفقیت  اجرا شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب این جکت توسط پیمانکاران ایرانی به انجام رسیده است، گفت: مراحل نصب این سازه و متعلقات اصلی آن با بکارگیری کشتی پیشرفته نصاب متعلق به شرکت صدرا مطابق با تمامی دستورالعمل های بین المللی جدید و با رعایت دقیق ترین الزامات ایمنی و بدون حادثه به انجام رسید .

پیش از این دو جکت فاز 13 در قالب جکت های بخش اصلی ( A ) و اقماری ( D ) نصب شده و اکنون عملیات حفاری آن با استفاده از دو دکل حفاری در حال اجراست .

هدایت ادامه داد: با نصب سومین جکت این طرح توسعه در موقعیت B ، مقدمات ورود سومین دکل حفاری به منظور تسریع در اجرای برنامه توسعه این بخش از میدان و دستیابی به اهداف برنامه تعیین شده از سوی شرکت نفت و گاز پارس فراهم شد.

وی افزود : مطابق هماهنگی های انجام شده و با برنامه ریزی مستمر پیمانکار حفاری این بخش از قرارداد توسعه میدان، طی دو هفته آینده دکل پیشرفته دیگری در موقعیت جدید فاز 13 در آبهای نیلگون خلیج فارس مستقر می شود.

مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، بکارگیری رویه های جدید مدیریتی را بستر سازی مناسبی برای سرعت بخشی به توسعه زودهنگام عملیات متعدد و متنوع بخش دریایی دانست و گفت: خوشبختانه شرکت صدرا در راستای هدفمندی توسعه و اجرای اولویت های شرکت نفت و گاز پارس، در مراحل ساخت و راه اندازی سازه های فراساحلی این پروژه از یک روند برنامه ای مناسبی برخوردار بوده است که امیدواریم ساخت سکوهای دریایی این بخش هم در زمان مقرر به اجرا درآید .

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی که در شمار طرح های جدید این میدان مشترک قرار دارد به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، 1/1 میلیون تن گاز مایع در سال جهت صادرات، 80 هزار بشکه در روز میعانات گازی و یک میلیون تن در سال گاز اتان جهت تامین خوراک پتروشیمی در دست ساخت و احداث است .

 
 

 

کد خبر 214124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =