تحریمها مانع اصلی پیشبرد طرح ساخت خط لوله آی پی است

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت پاکستان مدعی شد که تحریمها مانع اصلی پیشبرد طرح ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان (آی پی) است.

به گزارش روزنامه بیزنس ریکوردر، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد که کشورش متعهد به تکمیل طرح ساخت خط لوله گازی آی پی است اما هم اکنون تحریمهای بین المللی علیه ایران مانع اصلی پیشبرد این طرح است.

وی در حاشیه یک کنفرانس نفت و گاز به خبرنگاران گفت: به محض اینکه تحریمها علیه ایران لغو شود، دولت پاکستان فوری کاری روی این طرح را که تکمیل آن سه سال طول می کشد، آغاز می کند.

به گفته وی، دولت پاکستان منابع مالی کافی برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله آی پی دارد اما تنها مانع برای اجرای این طرح، تحریمهای بین المللی علیه ایران است که دولت پاکستان نیز این مطلب را به اطلاع مقامهای ایرانی رسانده است.

خاقانی درباره ازسرگیری عرضه گاز به جایگاههای سی ان جی در استان پنجاب گفت: دولت پاکستان در فصل تابستان همه تلاشهای ممکن را برای تداوم عرضه سه روز در هفته گاز به جایگاهای سی ان جی در استان پنچاب انجام می دهد.

وی درباره بحران انرژی و کمبود گاز در پاکستان گفت: هم اکنون اسلام آباد با دو میلیارد فوت مکعب در روز کمبود گاز روبه روست.

وزیر نفت پاکستان گفت: با وجود تقاضای 6 میلیارد فوت مکعبی گاز در پاکستان، عرضه گاز در این کشور اندکی بیش از روزانه چهار میلیارد فوت مکعب است.

وی افزود: به منظور حل بحران گاز در پاکستان، اسلام آباد واردات ال ان جی را آغاز می کند و نخستین محموله تا اواخر سال 2014 وارد می شود.

کد خبر 214212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =