تلاشها برای بهره برداری از میدانهای مشترک تشدید شد

شانا _ گروه دولت و مجلس: رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی، اولویت کاری وزارت نفت را در سال 93 تشدید تلاشها برای بهره برداری از میدانهای مشترک از جمله پارس جنوبی دانست.

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره اولویت وزارت نفت برای تحقق برنامه ریزیها در سال 93، با بیان این که برنامه های این وزارتخانه بلند مدت است افزود: امسال سال تشدید تلاشها در میدانهای مشترک است.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس گفت: پارسال، «بهره برداری از میدانهای مشترک» محوری بود که همواره اعضای کمیسیون بر آن تاکید می کردند، بنابراین امسال نیز افزایش ظرفیت تولید از میدانهای مشترک اولویت بالایی دارد.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: در شش ماه اخیر روند صادرات نفت ایران مطلوب بوده و دیپلماسی انرژی مسئولان در وزارت نفت تحرک سازنده ای پیدا کرده است. از این رو، شتاب در بهره برداریها در میدانهای مشترک امسال رنگ واقعیت خواهد گرفت.

امروز صبح ( سه شنبه – 5 فروردین ماه 93) وزیر نفت در نخستین روز کاری سال ٩٣ به عسلویه سفر کرد تا نشان دهد توسعه فازهای باقیمانده میدان مشترک پارس جنوبی اولویت نخست کاری او در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" است.

وزیر نفت دولت یازدهم در حالی در روزهای نخستین سال 93 به پارس جنوبی سفر کرد که معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در تازه ترین اظهارت خود گفت: تکالیف برنامه پنجم توسعه در بخش نفت، گازو پتروشیمی به دلیل ناکارآمدی دولتهای گذشته محقق نشد.

منصور معظمی از معضل دیگری در شش ماه نخست کار دولت نیز سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت بیشتر وقت ما در وزارت نفت صرف اصلاح مصوبات گذشته شد تا راهکاری برای آنها ارائه دهیم.

کد خبر 214252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =