۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 214271
ارزیابی 220 مخزن به منظور ذخیره‌سازی گاز

شانا_ گروه گاز: ارزیابی 220 مخزن برای ذخیره سازی گاز در کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی به مطالعات امکان‌سنجی و پژوهش اختصاص یافته و در این راستا شناسایی و غربالگری میادین غرب ایران به منظور تبدیل به ذخایر گاز طبیعی پایان یافته است.

مسعود سامی وند افزود: در این مطالعات، اطلاعات تحت‌الارضی و سطح‌الارضی 220 میدان آنالیز و ارزیابی شده است و با توجه به اینکه بیشتر جمعیت ایران در بخش مرکزی کشور تجمع یافته است، صنعت ذخیره‌سازی توجه ویژه‌ای به این منطقه دارد.

وی بابیان اینکه هم اکنون مطالعات اکتشافی در ساختار نمکی نصر‌آباد در حال اجرا است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهای محدودی دارای فناوری و دانش بر روی مخازن گنبدهای نمکین هستند، این شرکت با کسب دانش روی مخازن هیدروکربونی و مخازن نمکین تلاش می کند به شرکتی دانش بنیان تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح ذخیره سازی گاز طبیعی سراجه قم، شوریجه خراسان، گنبدهای نمکی کاشان، یورتشا ورامین، احمدی شیراز، قزل تپه گنبد کاووس، در میادین باباقیر، بانکول، ویزنهار ایلام از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا و یا مطالعاتی به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی در ایران است.
 

کد خبر 214271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =