لوک اویل و توتال تفاهنامه همکاری امضا کردند

شانا_گروه بین الملل: شرکت روسی لوک اویل و توتال فرانسه برای برداشت نفت از ذخایر شیل اویل در غرب سیبری یک تفاهنامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، واجیت علی اکبروف، مدیر عامل شرکت لوک اویل، دومین تولید کننده نفت روسیه اعلام کرد: با شرکت فرانسوی توتال تفاهمنامه ای را امضا کرده است تا با همکاری یکدیگر میدان های شیل اویل را (برداشت نفت از سنگ های رسی) در غرب سیبری توسعه دهند.

وی که روز شنبه (9 فروردین) در شهر بصره عراق برای حضور در آیین گشایش بهره برداری از میدان نفتی قرنه غربی-2 این کشور در جمع خبرنگاران سخن می گفت به جزئیات بیشتری از جمله این که آیا این قرارداد بعد از الحاق کریمه به روسیه امضا شده است یا خیر، اشاره ای نکرد.

بنا بر این گزارش، یکی از مقام های شرکت لوک اویل اظهار داشت که این شرکت در نظر دارد در سال جاری میلادی حدود 100 هزار تن (733 هزار بشکه) نفت از ساختار شیل بژنوف اسختراج کند.

در غرب سیبری روسیه حدود ۷۵ میلیارد بشکه شیل اویل قابل استخراج وجود دارد که بیشتر از ذخایر شیل اویل آمریکا برآورد شده است.

رویترز روز شنبه موفق به تماس با مسئولان لوک اویل نشد.

در همین حال شرکت روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه نیز با شرکت آمریکایی اکسون موبیل قراردادی را امضا کرده است تا میدان باژنوف را که یکی از ذخایر عمده شیل اویل روسیه به شمار می رود، توسعه دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرده است که حدود 75 میلیارد بشکه منابع شیل اویل قابل بازیافت در ساختار باژنوف وجود داشته باشد که این مقدار بیشتر از ذخایر آمریکا، تولید کننده برتر شیل اویل در جهان است.

مسکو روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند اما برای حفظ مقدار تولید در غرب سیبری، مرکز عمده ذخایر نفتی روسیه، با چالش روبروست زیرا تولید میدانهای این منطقه با افت رو به رو شده و از زمان اتحاد جماهیر شوروی پیشین تا کنون اکتشاف قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است.

کد خبر 214357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =