آمریکا به دنبال وضع قوانین سختگیرانه تر زیست محیطی برای صنایع نفت و گاز

شانا _ گروه بین الملل: تصمیم کاخ سفید برای وضع قوانین تازه و سختگیرانه تر برای کاهش انتشار گاز متان، نارضایتی صنایع نفت و گاز این کشور را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه (۸ فروردین) از بررسی جدی خود برای لزوم وضع مقررات تازه به منظور کاهش انتشار گاز متان در صنایع نفت و گاز خبر داد که بخشی از طرح باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی به شمار می آید.

این تصمیم کاخ سفید نارضایتی شدیدی را از سوی گروه لابی نفت و گاز آمریکا در پی داشته است

موسسه نفت آمریکا (ای پی آی) اعلام کرد: اعضای این موسسه هم اکنون اقدامهایی را برای کاهش انتشار گاز های مضر انجام داده اند.

این موسسه همچنین ابراز نگرانی کرده است که وضع مقررات تازه می تواند با بالا بردن هزینه ها سبب دشواری حفاری و استخراج گاز طبیعی شود.

اما گروه های حامی محیط زیست گفتند: برای اطمینان از این که همه بازیگران صنعت نفت و گاز برای کاهش انتشار گاز متان گامهای لازم را بر می دارند، وضع قوانین تازه ضروری است.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی، گاز گلخانه ای در ۲۰ سال نخست پس از انتشار خود ۸۴ برابر گاز دی اکسید کربن قابلیت به دام انداختن حرارت و بالابردن دمای کره زمین را دارد.

کاخ سفید اعلام کرد که قوانین تازه برای کاهش گاز ناشی از سوختن فلر چاه های نفت و گاز واقع در زمینهای عمومی را به عنوان یکی از اقدامها برای کاهش انتشار متان در سال جاری میلادی معرفی می کند.

با این حال بیشتر تولید نفت و گاز در املاک خصوصی رخ می دهد، از این رو «دان اوتچ»، مشاور ارشد اوباما در امور انرژی و اقلیمی اعلام کرد که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در نظر دارد تا در سال جاری میلادی امکان وضع قوانین مکمل و وسیعتر برای کاهش انتشار گاز متان را بررسی کند.

وی افزود: اگر این آژانس به این نتیجه برسد که قوانین جدیدی مورد نیاز است، این کار پیش از خروج اوباما از کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ عملی می شود.

اوباما گفت: خواهان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا تا ۱۷ درصد کمتر از سطح انتشار این گازها در سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر 214370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =