2 مجتمع پتروشیمی در چابهار احداث می شود

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: عملیات تسطیح زمین برای ساخت 2 مجتمع پتروشیمی در چابهار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار شانا تصریح کرد: این شرکت در چابهار 2 مجتمع پتروشیمی متانول و آمونیاک خواهد ساخت و عملیات تسطیح زمین این طرحها آغاز شده است که بزودی به پایان خواهد رسید.

عادل نژادسلیم افزود: این مجتمعهای پتروشیمی در مرحله طراحی اولیه است و هنوز میزان ظرفیت و تولید آن نهایی نشده و با تولیدی شدن این طرحها در سالهای آتی و نیز دیگر طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی، ایران می تواند قدرت نخست پتروشیمی در منطقه شود.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس افزون بر سرمایه گذاریهای جدید در طرحهای توسعه ای شرکتهای عضو برنامه های بلند مدتی برای تنوع سبد محصولات خود طراحی کرده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس پیش از این، به خبرنگار شانا گفته بود: هلدینگ خلیج فارس ١٠ درصد از بازار سرمایه ایران را در اختیار دارد و ٤٠ درصد از تولید در صنعت پتروشیمی ایران متعلق به شرکتهای عضو هلدینگ است.

وی ادامه داده بود: حجم فعالیتهای هلدینگ خلیج فارس در همه جنبه ها روند افزایشی را طی می کند و پیش بینی می شود امسال حدود ٤٠٠ هزار میلیارد ریال فروش داخلی داشته باشیم و در زمینه صادرات نیز جهش قابل توجهی برای سال ١٣٩٣ پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفته بود : ایران دارای مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و هلدینگ خلیج فارس به دنبال افزایش و تنوع تولید در آینده است.

وی تصریح کرده بود: امید است با توسعه صنعت پتروشیمی سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهیم.

کد خبر 214407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =