۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
  • کد خبر: 214502

شانا _ گروه بین الملل: شرکت توسعه نفت عمان در نظر دارد برای کاهش مصرف گاز طبیعی، از انرژی خورشیدی در پروژه های افزایش ضریب بازیافت خود بهره برداری کند.

به گزارش روزنامه مسقط دیلی، در پی کامیابی پروژه آزمایشی در جنوب عمان، شرکت توسعه نفت عمان (پی دی او) در نظر دارد به طور گسترده از انرژی خورشیدی در افزایش ضریب بازیافت بهره گیرد تا مصرف گاز طبیعی را در این فرایند کاهش دهد.

رسول رستوکی، مدیر شرکت توسعه نفت عمان، در نمایشگاه نفت و گاز غرب آسیا اعلام کرد: انرژی خورشیدی برتری هایی چندگانه دارد و به ما توانایی می دهد که گاز را در دیگر اولویت های دولت، همچون تولید برق، شیرین کردن آب و پروژه های صنعتی، به کار گیریم.

رستوکی گفت: ما قصد داریم یک نیروگاه انرژی خورشیدی بسازیم که 100 برابر بزرگتر از نیروگاه های خورشیدی کنونی ما است؛ دیدگاه ما این است که این فرصت، فراتر از صنعت نفت و گاز، می تواند به همه زمینه ها در کشور عمان یاری رساند.

وی افزود: برای تضمین بهره برداری بیشینه از زنجیره تولید محلی در پروژه افزایش ضریب بازیافت خورشیدی، نهادهای دولتی، پیمانکاران و تولیدکنندگان را در این پروژه درگیر کرده ایم.

این مدیر نفتی پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی، سهم پروژه های افزایش ضریب بازیافت در تولید شرکت توسعه نفت عمان، به 11 درصد و در سال 2023 به سه برابر سطح سال 2014 برسد.

وی افزود: شرکت توسعه نفت عمان با بهره گیری از پروژه آزمایشی انرژی خورشیدی، تلاش می کند نیاز به گاز در تولید بخار در تولید انرژی را به حداقل برساند؛ این پروژه، تلاش نوآورانه است که بزرگترین پروژه در این زمینه در جهان به شمار می آید.

کد خبر 214502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =