۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
  • کد خبر: 214540
مدیرعامل انی به سه سال زندان محکوم شد

شانا _ گروه بین‌الملل: مدیر عامل شرکت انی ایتالیا به جرم آسیب به محیط زیست در زمان مدیریت خود در کارخانه برق پورتو تول به سه سال زندان محکوم شد.

به گزارش هفته‌نامه پترولیوم اینتلیجنس، پائولو اسکارونی که در فاصله سالهای 2002 تا 2005 میلادی مدیریت کارخانه برق پورتو لول شرکت انل ایتالیا را به عهده داشت، به دلیل نقض قوانین مربوط به محیط زیست در زمان مدیریت خود به سه سال زندان محکوم شده است.

این در حالی است که اسکارونی می‌گوید که هیچ نقشی در این موضوع نداشته است و خواستار تجدیدنظر در حکم دادگاه است.

آلبرتو مورو ویسکونتی، وکیل وی نیز در گفتگو با خبرنگاران با بی پایه دانستن اتهامات مطرح شده علیه موکلش گفت: زمان زیادی از وقایع مطرح شده می‌گذرد و این مسئله مشمول مرور زمان شده‌ است.

مدیرعامل انی همچنین با اتهام فساد در پروژه‌های سال 2009 شرکت سایپم در الجزایر مواجه است. 42.9 درصد از سهام سایپم متعلق به انی است.

دوران مدیریت ویسکونتی بر انی که از سال 2005 شروع شده است، در ماه مه سال جاری میلادی به پایان می رسد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت دولتی انی ماه دسامبر سال گذشته میلادی و در جریان تحقیقات مربوط به موضوع الجزیره، هر گونه فساد در پروژه‌های این کشور را رد کرد.

ایتالیا برای مقابله بهتر با جرایم اقتصادی، سال 2012 قانون جدید مبارزه با فساد اقتصادی را تصویب کرد. دولت این کشور نیز از شرکتهای دولتی خواسته است تا استانداردهای سخت‌تری را در مدیریت این شرکتها اعمال کنند.

کد خبر 214540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =