ساخت پتروشیمی های غرب کشور شتاب می گیرد

شانا _ گروه پتروشیمی: معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بهره برداری از طرح های پتروشیمی غرب کشور با هدف افزایش تولید و اشتغال زایی از اولویت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 93 است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ساخت و تکمیل پتروشیمی های لرستان، کردستان و مهاباد از اولویت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1393 است.

محمد حسن پیوندی افزود: تکمیل زنجیره مسیر خط لوله اتیلن غرب و توسعه صنایع تکمیلی در کنار صنایع بالادستی به عنوان یک راهبرد در صنعت پتروشیمی اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: واحد بوتن 1 پتروشیمی لرستان در مدار تولید قرار گرفته و امید است با تامین منابع مالی مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی به طور کامل به بهره برداری برسد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی های کردستان و مهاباد نیز در حال ساخت هستند و روند ساخت این 2 طرح با تامین منابع مالی مورد نیاز شتاب خواهد گرفت.

 به گزارش شانا چندی پیش  احمد رضا حیدر نیا  مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته بود : پتروشیمی مهاباد  دارای طرح پلی اتیلن سنگین پلی اتیلن خطی و بوتن ١ است که کاربرد زیادی در تولید انواع فیلم پلی اتیلن ظروف مختلف قطعه های پلاستیکی و لوله و کابل و نیز چندین محصول دیگر دارد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزوده بود: خوراک پتروشیمی مهاباد از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و میزان آن حدود ٣٢٤ هزار تن در سال است و فاز نخست پروژه پتروشیمی مهاباد با برنامه ریزی های انجام شده به زودی به پایان  می رسد و وارد مدار تولید خواهد شد.

 وی ادامه داد: طرح تولید پلی اتیلن  پتروشیمی کردستان نیز از طرح های مهم صنعت پتروشیمی در غرب کشور است که این طرح با ظرفیت تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در سال ٩٣ به بهره برداری می رسد.
کد خبر 214602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =