8 دستگاه حفاری به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران افزوده می شود

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر لزوم تقویت ناوگان حفاری این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور ، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال 8 دستگاه حفاری به تعداد دکلهای این شرکت افزوده می شود.

ناصر قلی پور در گفتگو با خبرنگار شانا افزود: این دستگاهها که با استفاده از منابع داخلی و خارجی تامین می شود، در ردیف دستگاههای پیشرفته حفاری قرار دارند و با به کارگیری آنها قدرت مانور شرکت در بخش عملیات حفاری چاههای نفت و گاز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این دستگاهها شامل دکلهای 92، 93، 94 ، 95، 72، 73، 30 و 39 هستند که همگی تمام برقی و در ردیف دستگاههای روز آمد شرکت موسوم به فتح قرار دارند.

قلی پور گفت: در این میان دستگاههای حفاری خشکی سنگین 72 و 73 توسط جهاد دانشگاهی و دستگاه فوق سنگین 30 از سوی یک شرکت داخلی در دست ساخت است.

 مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران افزود:  مراحل ساخت 3  دستگاه حفاری دریایی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به برنامه تعمیرات اساسی و بازسازی (اورهال) امسال دستگاههای حفاری،اظهار کرد: در این زمینه بازسازی 5 تا 10 دستگاه از جمله دستگاه دریایی شهید رجایی در دستور کار قرار دارد.

قلی پور گفت: به موازات تعمیرات اساسی دستگاههای حفاری، بازسازی تجهیزات بخشهای خدمات جانبی نیز براساس میزان کارکرد هر تجهیز در برنامه است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران درباره حجم سرمایه گذاری شرکت در بخش تامین و تعمیر تجهیزات توضیح داد: این رقم خیلی قابل توجه نیست و برای امسال حدود یکهزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است که در زمینه تعمیرات، بازسازی و ارتقای کیفی دستگاهها و تجهیزات حفاری هزینه می شود.

وی با بیان این که این شرکت هم اکنون 68 دستگاه حفاری ملکی خشکی و دریایی در اختیار دارد، افزود: 46 دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال حفاری چاههای نفتی و گازی است.

قلی پور ادامه داد: همچنین 9 دستگاه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 3 دستگاه در شرکت نفت فلات قاره، 2 دستگاه در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، 5 دستگاه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت و 3 دستگاه در آبهای خلیج فارس در حال حفاری چاههای توسعه ای توصیفی، اکتشافی و تعمیری هستند.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز تمرکز دارد و ناوگان حفاری آن در مناطق خشکی و دریایی در 11 استان کشور در حال فعالیت است.

کد خبر 214615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =