تولید بنزین کشور به بیش از 61 میلیون لیتر در روز رسید

شانا_ گروه پالایش و پخش: مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران با تاکید بر ارتقای کیفیت بنزین، از تولید روزانه 61.5 میلیون لیتر بنزین از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس کاظمی امروز (سه شنبه 19 فروردین) در نشست مدیران ستادی شرکت ملی پخش با موضوع اعلام اولویت های سال 93، از دستیابی به تولید بیش از 61 میلیون لیتر بنزین از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 6 میلیون لیتر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای تامین بنزین مسافران در تابستان، میزان مناسبی بنزین ذخیره شده است، یادآور شد: در ایام نوروز نیز با مدیریت و تجربه این شرکت توانستیم تمام نیاز سوخت مسافران را تامین کنیم.

افزایش یک میلیارد لیتری ذخیره بنزین 

وی اظهار داشت: با پیش بینی های انجام شده در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، ذخیره بنزین در ابتدای سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از یک میلیارد لیتر افزایش داشته است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی کشور با اشاره به تولید بنزین یورو 4 در ایران گفت: یکی از برنامه های مهم این شرکت، کیفی سازی محصولات تولیدی است که در این رابطه نیز نفت گاز یورو 4 پالایشگاه اراک پایان سال گذشته در مدار سرویس قرار گرفت.

کاظمی تصریح کرد: این شرکت تضمین می کند حتی اگر پالایشگاه های تهران و اراک نیز به دلیل اورهال از مدار خارج شوند، بنزین پاک مورد نیاز کشور تامین شود.

توزیع نفت گاز یورور 4 از اواسط امسال در کشور

وی ادامه داد: تا پایان سال آینده نفت گاز پالایشگاه بندرعباس وارد مدار می شود و از اواسط سال جاری نیز نفت گاز یورو 4 در شهرهای کشور توزیع می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، تا اواخر بهمن ماه سال جاری کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی پالایشگاه های بندرعباس و اصفهان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی برای افزایش تولید بنزین، دغدغه مردم در خصوص مسائل محیط زیست را نیز در نظر خواهیم داشت.

تامین 45 درصد سوخت نیروگاه ها با سوخت مایع

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران با تشکر از عزم ملی این شرکت برای عبور از بحران در زمستان سال 92 گفت: برای نخستین بار در 35 سال گذشته بیشترین میزان سوخت به نیروگاه ها عرضه شد.

کاظمی افزود: این شرکت عرضه سوخت گاز به کشور؛ به خصوص عرضه به نیروگاه ها را به بهترین نحو مدیریت کرده و در سال گذشته بیش از 45 درصد سوخت نیروگاه ها از سوخت مایع تامین شده است.

وی در خصوص برنامه های سال جاری این شرکت گفت: خط لوله دوم انتقال فراورده بندرعباس - تهران، خط نائین - ری، همچنین خط لوله بندرعباس -  رفسنجان در سال 93 اجراء می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری نیروگاه های کرمان، چابهار و 3 نیروگاه دیگر نیز به خطوط سراسری انتقال فراورده متصل می شوند.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد بنزین مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود گفت: امیدواریم از واردات بنزین و نفتگاز بی نیاز شویم.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران افزود: واردات بنزین و جایگزینی آن با بنزین تولیدی پتروشیمی ها از نظر حفظ پاکیزگی محیط زیست، همچنین از نظر اقتصادی صرفه بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 214676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =