صادرات محصولات پتروشیمی به 12 میلیارد دلار می رسد

شانا_گروه پتروشیمی: مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همزمان با رفع تحریم ها در سال 93 حجم صادرات محصولات پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته (19 فروردین) در دیدار اعضای کمیسیون صنایع مجلس با مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده حجم صادرات که به علت تحریم در سال 92 کاهش یافته بود با رفع تحریم ها در سال جاری افرایش خواهد یافت و پیش بینی می شود به 12 میلیارد دلار برسد.

حسین شهریاری افزود: صنعت پتروشیمی ایران دارای مزیت های فراوانی است و در صورت تامین مالی طرح های توسعه ای و جذب سرمایه گذاری های جدید می توان به برنامه ریزی های انجام شده را محقق کرد.

وی افزود: در سال های اخیر روند فروش داخلی محصولات پتروشیمی افزایش چشمگیری داشته و با بهره برداری از طرح های جدید توسعه ای ظرفیت تولید پتروشیمی افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

 مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی از 1.9 تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و 60 طرح در انتظار تامین منابع مالی هستند.

وی با بیان این که 33 میلیارد دلار سرمایه برای توسعه صنعت پتروشیمی نیاز است گفت: در صورت ساخت و تکمیل این طرح ها26 میلیارد دلار در آمد زائی جدید محقق خواهد شد.

شهریاری از نمایندگان مجلس درخواست کرد زمینه را برای ورود سرمایه گذاری های جدید فراهم  و راهکار های جذب سرمایه گذاران را تسهیل کنند.

وی افزود: متاسفانه بانک ها در تامین مالی و اجرای تعهد های خود همکاری مطلوبی ندارند و امید است نظام بانکی کشور مشارکت فعالتری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران داشته باشد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد:  طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 1392 می بایست 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می شد که فقط 1 میلیارد دلار جذب شد.

کد خبر 214711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =