در حال آسیب شناسی  توسعه نیافتن زنجیره ارزش هستیم

شانا_ گروه پتروشیمی: رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور گفت: در حال آسیب شناسی دلایل توسعه نیافتن زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا محتشمی پور در دیدار نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس با مدیران ارشد صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی در کنار واحدهای تولید پتروشیمی در بخش های بالادستی و میان دستی می تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند و تحقق این امر با سرمایه گذاری بخش خصوصی  مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار می کند.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ایجاد صنایع پایین دست تاکید دارد تا از این طریق ارزش افزوده این صنعت از کشور خارج نشود و در کنار شهرک های تخصصی موجود، باید شهرک های جدید احداث شود.

وی ادامه داد: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه شهرک های تخصصی پتروشیمی از راهبرد های دفتر توسعه صتایع تکمیلی پتروشیمی است و می توان با توسعه زیر ساخت های مورد نیاز از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزده بالایی را به دست آورد.

محتشمی پور گفت: ما در حال آسیب شناسی عدم توسعه زنجیره ارزش هستیم و باید با برنامه ریزی های دقیق و جامع و کمک نمایندگان مردم در خانه ملت به سوی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

وی افزود: آشنا نبودن سرمایه گذاران با صنایع تکمیلی یکی از چالش های عدم توسعه است و در این مسیر نماینگان مجلس می توانند صنعت پتروشیمی را یاری کنند. همچنین بسته های جامع سرمایه گذاری در دفتر توسعه صنایع تکمیلی آماده شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 214719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =