کویت برای ساخت یک پالایشگاه جدید مناقصه برگزار می کند

شانا _ گروه بین الملل: کویت با هدف افزایش ظرفیت پالایشی خود، ساخت یک پالایشگاه جدید را به مناقصه می گذارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی گلوبال پست، مقام های وزارت نفت کویت روز دوشنبه (18 فروردین ماه) اعلام کردند: کویت به زودی مناقصه ساخت پالایشگاه چند میلیارد دلاری را برای بروز رسانی صنعت پالایش این کشور برگزار می کند.

نظار الادسانی، مدیر عامل مجموعه شرکت ملی نفت کویت (کی پی سی) گفت: ما در ماه مه آماده دریافت پیشنهادها هستیم و از متقاضیان برای حضور در مناقصه دعوت می کنیم.

وی در حاشیه یک کنفرانس نفتی گفت: قرارداد پروژه دیگری با هزینه یک میلیارد دلار برای توسعه تولید نفت خام سنگین از میدانهای شمالی کویت در اواخر ماه آوریل به مناقصه گذاشته می شود.

هزینه پالایشگاه جدید کویت به نام  الزور با ظرفیت پالایش روزانه 615 هزار بشکه 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

قرار داد پروژه 12 میلیارد دلاری به روز رسانی دو پالایشگاه از سه پالایشگاه کنونی کویت در ماه فوریه امسال واگذار شد و هفته آینده با کنسرسیوم به رهبری شرکتهای انگلیسی، آمریکایی و ژاپنی به امضا می رسد.

کویت در سالهای اخیر به دنبال مدرنیزه کردن بخش نفت خود که 94 درصد از درآمدهای عمومی را تأمین می کند، بوده است.

فارووغ الزانکی مدیر عامل پیشین شرکت ملی نفت کویت در ماه نوامبر 2012 اعلام کرده بود که امیرنشین کویت 100 میلیارد دلار بر روی پروژه های نفتی هزینه خواهد کرد.

الادسانی گفت: تا سال 2020 پروژه های  جدید باید به هدف راهبردی کویت برای تولید چهار میلیون بشکه نفت در روز برسند.

وی گفت: ظرفیت تولید کنونی کویت سه میلیون و 300 هزار بشکه در روز است و این رقم در سال 2015 به سه میلیون و 500 هزار بشکه و در سال 2020 به چهار میلیون بشکه می رسد و تا سال 2030 ثابت می ماند.

زمانی که دو پروژه پالایشگاهی تا سال 2018 به بهره برداری برسد، ظرفیت پالایشی کویت از 930 هزار بشکه در روز به روزانه یک میلیون و 400 هزار بشکه افزایش می یابد.

پروژه های عظیم نفتی کویت به خاطر اختلاف سیاسی بین مجلس و دولت این کشور به طور دائم به تعویق می افتد.

کویت 10 درصد از ذخایر تثبیت شده نفت خام جهان را در اختیار دارد و روزانه سه میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

کد خبر 214768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =