خط لوله اتیلن غرب تا پایان امسال تکمیل می شود

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی گفت: خط لوله اتیلن غرب تا پایان امسال تکمیل شده و آماده دریافت خوراک مجتمع های پتروشیمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: خط لوله اتیلن غرب با رفع مشکل معرضان و نیز برخی مشکلات موجود با شتاب درحال تکمیل است و با برنامه ریزی های انجام شده امسال به طور کامل بهره برداری می شود.

مجید محمودیان افزود: در صورت تامین منابع مالی و نیز تامین به موقع لوله ها، شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی آمادگی کامل دارد تا این طرح ملی را امسال تحویل دهد.

وی با بیان این که این طرح در سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات با تاخیر در ساخت مواجه بوده، گفت: امید است امسال خط لوله اتیلن غرب به طور کامل وارد مدار شده و خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر را تامین کند.

به گزارش شانا، مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب چندی پیش گفت: آخرین مراحل ساخت فاز دوم خط لوله در حال پایان است و این خط بزودی به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: عملیات ساخت  فاز دوم این خط قرار بود  در نیمه دوم سال ٩٢ به پایان برسد اما به دلیل وجود معارض در مسیر خط و نیز برودت شدید هوا در زمستان سال گذشته به بهره برداری کامل نرسید. با برنامه ریزیهای انجام شده این طرح بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مسعود میسمی افزوده بود: قطعه کرمانشاه به سنندج این خط لوله آماده بهره برداری کامل است و تست هیدرو استاتیک آن نیز با موفقیت انجام شده و بخشهایی از قطعه سنندج به سقز که دارای معارض بود با مذاکره های انجام شده با مقامهای محلی، به زودی رفع معارض شده است. عملیات ساخت و تکمیل باقیمانده مسیر پایان خواهد یافت.

به گفته وی با برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی می شود بزودی فاز دوم خط لوله به بهره برداری کامل برسد و با تزریق خوراک به باقیمانده مسیر خط لوله، مجتمع های پتروشیمی از خوراک بهره مند شده و تولید آنها افزایش یابد.

سه مجتمع پتروشیمی در اولویت تامین خوراک


بر پایه این گزارش، تامین خوراک پتروشیمی های لرستان، مهاباد و کردستان، اولویتهای سه گانه در شتاب بخشی به ساخت خط لوله اتیلن غرب به شمار می رود و تکمیل این خط لوله می تواند سهم بزرگی در توسعه صنعتی غرب کشور و نیز اشتغالزایی در این منطقه داشته باشد.

خط لوله اتیلن غرب پس از تکمیل، ظرفیت انتقال ٣,٥ میلیون تن اتیلن را دارد. ٢.٥ میلیون تن از عسلویه و یک میلیون تن خوراک از گچساران به خط تزریق خواهد شد و خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی را تامین می کند.

ساخت قطعه های همدان،دهدشت، ممسنی، بروجن و کازرون هنوز شروع نشده است و پتروشیمی تبریز نیز بر اساس مذاکره های انجام شده همانند پتروشیمی ایلام ،خود اقدام به احداث انشعاب خواهد کرد.

کد خبر 214789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =