ترکمنستان خواهان توسعه منابع نفتی خود در دریای خزر است

شانا _ گروه بین الملل: رئیس جمهوری ترکمنستان خواستار توسعه منابع نفتی این کشور در دریای خزر شد.

به گزارش روزنامه آذرنیوز، قربان قلی بردی محمداف در جلسه ای ویژه در عشق آباد مقامهای دولتی را به برنامه ریزی بلند مدت برای تحقق این اهداف فراخواند.

وی افزود: ترکمنستان باید تمام معیارهای لازم را برای توسعه میدانهای نفتی فراساحلی فراهم آورد.

آژانس دولتی مدیریت و استفاده از منابع هیدروکربوری ترکمنستان پیش تر دستور افزایش تولید نفت در کوتاه مدت و جذب شرکتهای بزرگ نفتی را برای کشف میدانهای جدید نفت و گاز دریافت کرده بود.

شرکت دولتی ترکمن اویل، برنامه استفاده از استانداردهای فنی و جغرافیایی بیشتر در بخش ترکمن دریای خزر را در سال 2014 در دستور کار دارد.

منابع هیدروکربوری در بخش ترکمن فراساحلی دریای خزر 12 میلیارد تن نفت و 6 تریلیون و 500 میلیارد مترمکعب گاز برآورد شده است.

ترکمنستان،  امتیاز 32 بلوک با ذخایری برابر 11 میلیارد تن نفت خام و پنج تریلیون و 500 میلیارد مترمکعب گاز را به مزایده گذاشته است.

این کشور همچنین امضای قراردادهای مشارکت در تولید با شرکتهای خارجی را در اولویت قرار داده است.

کارشناسان ترکمن بر این باورند که بیش از 80 درصد از منابع نفت و گاز در بخش ترکمن دریای خزر در عمق بالای سه هزار متر قرار دارند.

پتروناس مالزی، دراگون اویل امارات، بارید هیل، آر دبلیو یی، ایترا و زاروبژنفت شرکتهای حاضر در توسعه بخش ترکمن دریای خزر هستند و بیش از 10 میلیارد دلار در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

 

کد خبر 214976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =