مصرف انرژی در بخش حمل و نقل و ساختمان اصلاح می شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت نفت و کشور، مبتنی بر قانون اصلاح الگوی مصرف است.

به گزارش خبرنگار شانا، نصرت اله سیفی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه های نفت و کشور که بعدازظهر امروز (دوشنبه 25 فروردین ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در راستای اصلاح الگوی مصرف، اهداف مشخصی در ارکان حاکمیتی کشور مشخص شده است که کاهش شدت مصرف انرژی به یک دوم تا پایان برنامه ششم توسعه، از جمله این اهداف است.

وی با بیان این که این مهم در تفاهمنامه بین وزارت نفت و کشور مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید کرد: وزارت نفت در سال 1379 اقدام به تاسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کرد و از همان زمان، اقدامات اجرایی برای کمک به بخشهای دولتی و خصوصی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آغاز شد.

سیفی با اشاره به ضرورت پیگیری همزمان اقدامات قیمتی و غیرقیمتی به منظور کاهش شدت مصرف انرژی در کشور تصریح کرد: در حوزه سیاستهای قیمتی، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دنبال می شود و در زمینه سیاستهای غیرقیمتی نیز قانون اصلاح الگوی مصرف تدوین شد که البته در سالهای گذشته تا حدودی مورد غفلت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: تفاهمنامه کنونی دو وزارتخانه، از همین اقدامات غیرقیمتی و قانون اصلاح الگوی مصرف نشات می گیرد و تمرکز بیشتر این تفاهمنامه بر اصلاح مصرف انرژی در بخشهای ساختمان و حمل و نقل است.

سیفی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با همکاری وزارت نفت و وزارت کشور، امکان مدیریت بهینه حمل و نقل شهری و ساختمان ها بیش از پیش فراهم شود.

وی گفت: کاهش مصرف انرژی، بهبود کیفیت زندگی، کاهش هزینه ها و کاهش آلاینده ها، دستاوردهایی است که در نتیجه پیگیری مفاد این تفاهمنامه حاصل می شود. 

بر اساس این گزارش، تفاهمنامه توسعه حمل ونقل عمومی، خصوصی و ریلی، بعدازظهر امروز میان وزارتخانه های نفت و کشور امضا شد.

 

کد خبر 215051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =