ظرفیت پالایشگاه شیراز به 200 هزار بشکه در روز می رسد

شانا_ گروه پالایش و پخش: با موافقت وزارت نفت برای افزایش ارسال خوراک به شرکت پالایش نفت شیراز، ظرفیت فرآورش این پالایشگاه به 200 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز به خبرنگار شانا گفت: افزایش ظرفیت این پالایشگاه باید با طراحی و احداث واحدهای جدید انجام شود.

عبدالرحیم شمس الدینی با بیان اینکه هم اکنون طرح توسعه افزایش ظرفیت این شرکت را به همراه درخواست افزایش خوراک به وزارت نفت ارائه داده ایم، افزود: در صورت موافقت این وزارتخانه، پروژه یاد شده کلید خواهد خورد.

وی ظرفیت حال حاضر پالایشگاه شیراز را 60 هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: روزانه 13 هزار بشکه از نفت خام سروستان، 10 هزار بشکه از میعانات گازی آغار و دالان و مابقی خوراک نیز از نفت گچساران تامین می شود.

شمس الدینی تصریح کرد: در صورت موافقت، باید دید که قرار است مابقی خوراک (140 هزار بشکه در روز) قرار است از کجا و چه محصولی باشد تا طبق آن واحدهای جدید طراحی و ساخته شوند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز اظهار کرد: اگر با افزایش خوراک میعانات گازی از عسلویه موافقت شود، واحدهای جدید نیز باید طبق استانداردهای فرآورش میعانات گازی طراحی شود.

شمس الدینی همچنین از یک طرح مطالعاتی برای ارتقای کیفیت گازوئیل و نفت سفید در این شرکت خبر داد و افزود: این طرح به منظور سولفورزدایی از محصولات انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه این طرح هم اکنون در حال انجام مهندسی بنیادی است، ادامه داد: این پروژه از سوی کارکنان و متخصصان شرکت در حال انجام است.

بر پایه این گزارش، مراحل طراحی و ساخت پالایشگاه شیراز واقع در جاده شیراز- اصفهان از سال ۱۳۴۹ شروع شد و در سال 1352 به اتمام رسید و در همـان سال نیز به بهره برداری رسید.

تولید روزانه بنزین در این پالایشگاه هم اکنون 2 میلیون و 400 هزار بشکه است.

کد خبر 215079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =