۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
  • کد خبر: 215164

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که پس از دستیابی به توافق با شورشیان، نخستین محموله نفت از پایانه نفتی تازه آزاد شده حریقه صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که پس از توافق با شورشیان برای بازگشایی پایانه های نفتی اشغال شده، روز سه شنبه (26 فروردین) یک محموله نفتی از پایانه نفتی حریقه صادر می شود.

بر پایه بیانیه شرکت ملی نفت لیبی، نفتکشی با نام ایگین دیگنیتی به پایانه نفتی حریقه وارد می شود و قرار است یک میلیون بشکه نفت از پایانه حریقه بارگیری کند.

یکی از مسئولان این شرکت اعلام کرد که میدان های نفتی متصل به پایانه حریقه، در مجموع روزانه 30 هزار بشکه نفت تولید می کنند. به گفته مسئولان شرکت ملی نفت لیبی، با توجه به پر بودن منابع ذخیره سازی پایانه حریقه، اکنون امکان افزایش تولید میدان های یاد شده وجود ندارد.

پیش از سال 2011 میلادی، لیبی سالانه یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کرد که پس از شورش در مناطق مختلف و تعطیلی تأسیسات گوناگون نفتی، سطح تولید این کشور به زیر 500 هزار بشکه در روز نیز رسید.

پس از توافق تازه میان دولت لیبی و شورشیان این کشور، قرار شد دو پایانه حریقه و زویتنیه در شرق این کشور بازگشایی شوند. دو پایانه السیدر و راس لنوف همچنان در اشغال شورشیان است.

کد خبر 215164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =