۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
  • کد خبر: 215165

شانا _ گروه بین الملل: آغاز عملیات نظامی دولت موقت اوکراین برای سرکوب معترضان طرفدار روسیه سبب شد بهای نفت خام برنت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، انتشار خبر آغاز عملیات نظامی دولت موقت اوکراین در برابر معترضان جدایی طلب در شرق این کشور سبب شد بهای شاخص نفت خام برنت افزایش یابد. با این همه، آغاز صادرات نفت از پایانه های آزاد شده لیبی سبب شد این رشد قیمت محدود باشد.

آغاز "عملیات ویژه" نظامی دولت موقت اوکراین برای سرکوب طرفداران روسیه در شهر کراماتورسک، از دید دولت روسیه گامی در جهت آغاز جنگ داخلی به شمار می آید.

با این حال، پهلوگیری یک نفتکش در یکی از پایانه های نفتی تازه آزاد شده در شرق لیبی، امیدواری به سرازیر شدن دوباره نفت تولیدی این کشور را در بازارهای جهانی افزایش داد و رشد بهای نفت را محدود کرد.

تا ساعت 23 روز سه شنبه (26 فروردین) بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا، 20 سنت افزایش یافت و به 103 دلار و 85 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 57 سنت افزایش، به 109 دلار و 64 سنت رسید.

برای تعیین بهای نفت در روزهای آینده، سرمایه گذاران بازارهای جهانی در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی مربوط به رشد اقتصادی در چین و ذخیره سازی نفت در آمریکا هستند.

کد خبر 215165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =