اوکراین آماده پرداخت بدهی گازی به روسیه با قیمت کمتر است

شانا _ گروه بین الملل: شرکت نفتوگاز اوکراین از آمادگی برای پرداخت همه بدهی گازی خود به روسیه با قیمت 268.5 دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، شرکت نفتوگاز اوکراین دیروز (سه شنبه 26 فروردین) اعلام کرد که این شرکت آماده پرداخت بهای همه گاز وارداتی از روسیه به قیمت 268.5 دلار برای هر یکهزار مترکعب گاز است.

بنا بر اعلام این شرکت، این قیمت کمتر از 485 دلار تعیین شده برای صادرات هر یکهزار مترمکعب گاز صادراتی روسیه به اوکراین در سه ماه دوم سال جاری میلادی است.

شرکت نفتوگاز اعلام کرد که این شرکت 4 آوریل (15 فروردین) پیشنهاد مشابهی را برای شرکت گازپروم روسیه ارسال کرده اما هنوز هیچ پاسخی در این باره دریافت نکرده است.

این شرکت اوکراینی همچنین گزارش داد: شرکت نفتوگاز بارها پیشنهادهای خود را درباره پرداخت فوری و کامل همه گاز وارداتی از روسیه در صورت موافقت این کشور به تثبیت قیمت در سطح 268.5 دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز ابلاغ و ارسال کرده است.

در بحبوحه اوج گیری بحران میان کی یف و مسکو، شرکت نفتوگاز اوکراین پرداخت گازبها به روسیه را به تعویق انداخته است و روسیه نیز که می گوید اوکراین بیش از دو میلیارد دلار بدهی گاز دارد، شاید برای هرگونه تحویل گاز در آینده، درخواست پیش پرداخت از این کشور را مطرح کند.

شرکت گازپروم روسیه نیز بهای هر یکهزار مترمکعب گاز صادراتی به اوکراین را از ٢٦٨ دلار به ٤٨٥ دلار افزایش داده است.

کد خبر 215171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =