کویت همزمان با بهبود شرایط استخراج، در فکر افزایش تولید نفت است

شانا _ گروه بین الملل: کویت در نظر دارد ظرفیت تولید نفت خام خود را ظرف 6 سال آینده به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، کویت قصد دارد تا سال 2020 میلادی ظرفیت تولید خود را 23 درصد افزایش دهد، این در حالیست که ارتقای شرایط استخراج نفت به این کشور امکان تولید نفت بیشتری داده است.

هاشم هاشم، مدیرعامل شرکت نفت کویت، دیروز (سه شنبه، 26 فروردین) در خلال همایشی در کویت، اعلام کرد: این کشور در نظر دارد با بهره گیری از روشهای افزایش استخراج، ظرفیت تولید خود را از سه میلیون و 250 هزار بشکه کنونی به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

وی گفت: 300 هزار بشکه از این افزایش پیش بینی شده در میدانهای شمالی تولید و به همین مقدار نفت و میعانات از پروژه گاز طبیعی ژوراسیک تامین می شود.

هاشم ادامه داد: ما ذخایر نفتی و توانایی پیشبرد پروژه ها در زمان مناسب را داریم، اما همیشه این خطر وجود دارد که مجموعه تخصصهای ما نتواند جوابگوی پیچیدگی روز افزون ذخایر نفتی باشد، اکنون زمان آن است که فعال باشیم و رویه های تازه را از تجربه های دیگران در دنیا برای ارتقای توانایی خود جذب کنیم.

وزیر نفت کویت نیز دیروز گفته بود: از آنجا که رشد تقاضای نفت همگام با رشد تولید است، به نظر نمی رسد بازار با مازاد عرضه روبرو شود.

بر اساس گزارش های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کویت قصد دارد 100 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز خرج کند.

این در حالیست که کویت هم اکنون پس از عربستان و عراق، سومین تولیدکننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

از سوی دیگر، کویت قصد دارد دو پالایشگاه از مجموع سه پالایشگاه خود را ارتقا دهد تا به این وسیله بتواند سوخت پاک تری تولید کند.

همچنین این کشور در تلاش برای ساخت چهارمین پالایشگاه خود است.

کویت برای تضمین بازارهای نفت خود، در حال ساخت یک پالایشگاه در ویتنام و برنامه ریزی برای ساخت دو پالایشگاه در چین و هند است.

هاشم گفت: افزایش ضریب بازیافت در میدانهای شمالی، صابریه، روضتین، بحره و عبدلی سطح تولید را از مقدار 700 هزار بشکه کنونی آن به یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.

وی ادامه داد: افزایش 50 هزار بشکه ای نیز در تولید نفت خام و میعانات پروژه گازی ژوراسیک خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نفت کویت افزود: توسعه میدانهای نفت سنگین کویت روزانه 60 هزار بشکه تا سال 2018، 120 هزار بشکه تا سال 2020 و به احتمال زیاد 270 هزار بشکه تا سال 2030 به ظرفیت تولید کویت می افزاید.

کد خبر 215178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =