۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
  • کد خبر: 215185
پیشرفت 80 درصدی ساخت سه مخزن در پالایشگاه بندرعباس

شانا_ گروه پالایش و پخش: طرح ساخت 3 دستگاه مخزن 500 هزار بشکه ای نفت خام و میعانات گازی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در پالایشگاه بندرعباس در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: این طرح به منظور استمرار تولید فرآورده های نفتی و با توجه به افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه بندرعباس تا 350 هزار بشکه در روز و لزوم ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی در حال اجراست.

هاشم نامور با بیان اینکه طرح یاد شده هم اکنون در حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با بهره برداری از این مخازن، ظرفیت ذخیره سازی خوراک پالایشگاه بندرعباس 50 درصد افزایش می یابد.

نامور همچنین از اقدام های عمرانی، زیرساختی و توسعه پالایشگاه بندرعباس، طرح مقاوم سازی واحدهای عملیاتی، مخازن و اسکله نفتی با 74 درصد پیشرفت که در دست اجراست یاد کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح لزوم بازبینی در طراحی ها و تغییرات ایجاد شده در استانداردهای متداول برای مقاوم سازی در مقابل زلزله و حوادث است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مقاوم سازی واحد های تقطیر، گاز مایع، تصفیه نفت سفید، آیزوماکس، هیدروژن و 58 مخزن از 90 مخزن پالایشگاه، باندوال های مخازن و اسکله نفتی شهید رجایی به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 1376 با ظرفیت روزانه 232 هزار بشکه ساخته شد و با تکمیل طرح توسعه این پالایشگاه در سال 1385 ، ظرفیت خوراک آن به 320 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

در سال 1391 با خلاقیت و اجرای طرح مبتکرانه و بدون هزینه و با استفاده از ظرفیتهای واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت این شرکت به 350 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

شرکت پالایش نفت بندرعباس 19 درصد فرآورده های نفتی کشور از جمله 20 درصد بنزین، 15 درصد گاز مایع، 17 درصد نفت گاز، 15 درصد نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می کند.

کد خبر 215185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =