پرداخت 2500 میلیارد تومان یارانه نقدی از محل منابع وزارت نفت

شانا _ گروه دولت و مجلس: دولت ماه گذشته ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت کرده این در حالی است که وزارت نفت ماهانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع پرداخت یارانه‌های نقدی را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی رئیس جمهوری (دیشب، ۲۶ فروردین ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به منابع لازم برای پرداخت یارانه و شیوه توزیع و پرداخت مبالغی که از افزایش قیمت بدست می‌آید، افزود: ‌پس از ارزیابی روش فعلی درباره نقدی بودن یا نبودن پرداخت یارانه تصمیم گیری می‌شود.

نوبخت درباره حمایت از بخش تولید گفت: بخشی از مشکلات امروز ناشی از پرداخت نشدن یارانه به تولید است و به همین دلیل باید بیشترین کمک را به تولید کنیم و این موضوع از مسیری باید باشد که یارانه‌ها به سمت تولید برود.

معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی رئیس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون در ماه بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود، افزود: با این رقم اقدام های بزرگی می‌توان در کشور انجام داد و بحث در مورد مصرف بهینه این پول است.

جهانگیری، معاول اول رئیس جمهوری نیز گفته بود، در سال ۹۲ در حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی در میان مردم توزیع شد در حالی که تنها ۲۸ هزار میلیارد تومان از این رقم، از محل درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شد. بنابراین لازم بود دولت برای اصلاح روند و شیوه اجرای طرح هدفمندی، بازنگری و آسیب‌شناسی جدی انجام دهد.

شهریور پارسال بود که وزیر نفت هم در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: ماهیانه ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی تامین می‌کنیم.

به گزارش شانا، دولت با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌بایست تا ۴۸ هزار میلیارد تومان منابع را برای بخش مصارف که در تبصربه ۲۱ قانون بودجه ۹۳ آمده است تامین کند.

پیش بینی شده است از این منابع در بخش‌های تولید و صنعت، بهداشت و درمان، و بخشی هم برای پرداخت نقدی به مردم صرف شود.

کد خبر 215188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =