وارونه کردن جریان انتقال گاز اروپا به اوکراین به گفتگوهای بیشتری نیاز دارند

شانا _ گروه بین الملل: بنا بر اعلام وزیر اقتصاد اسلواکی، اوکراین و اسلواکی برای وارونه و معکوس کردن جریان انتقال گاز اروپا به کی یف به زمان و گفتگوهای بیشتری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توماس مالاتینسکی، وزیر اقتصاد اسلواکی دیروز (سه شنبه 27 فروردین) گفت: اسلواکی و اوکراین هنوز گفتگوهای خود درباره وارونه کردن جریان انتقال گاز از اروپا به اوکراین را تمام نکرده اند، اما می توانند ظرف روزهای آینده یادداشت تفاهمی در این باره امضا کنند.

وی پس از مذاکره با یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین و مقامهای اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: چند گزینه درباره معکوس کردن جریان انتقال گاز از اروپا به اوکراین پیشنهاد شد و ما در حال فعالیت و کار روی گزینه ای هستیم که پیش از امضای یک یادداشت تفاهم، به گفتگوهای بیشتر نیاز داریم.

این مقامها دیروز در ایستگاه انتقال گازی در منطقه ولک کاپوسانی در طرف اسلواکی و نزدیکی مرز با اوکراین دیدار کردند.

این مقام ارشد اعلام کرد: یک یادداشت تفاهم شاید ظرف روزهای آینده امضا شود.

پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین از قدرت و پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، روابط میان کی یف و مسکو بحرانی و تیره شده است.

روسیه تخفیف اعمال شده در قرارداد صادرات گاز به اوکراین را لغو کرد و گازبهای این کشور را ٨٠ درصد افزایش داد.

اسلواکی پیشنهاد امکان استفاده از یک خط لوله میان شهر وجانی در اسلواکی و شهر اوژهورد اوکراین را مطرح کرده است که در این صورت مقدار محدودی گاز (حدود ٩ میلیارد مترمکعب در سال) به بازار اوکراین بازگردانده می شود.

کد خبر 215193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =