۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 215206
مصرف 1.5 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در ارومیه

شانا_ گروه پالایش و پخش: سال گذشته 1.5 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در ارومیه مصرف شد.

به گزارش شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با تاکید بر سوخت رسانی مناسب در سال گذشته، از مصرف 1.5 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در این بازه زمانی خبر داد.

جواد عبدالحسین زاده نمین افزود: سال گذشته مصرف نفت گاز در این منطقه بدون احتساب بخش نیروگاهی به 437 میلیون لیتر رسید که در قیاس با سال قبل از آن کاهش 10 درصدی داشت.

وی تشدید کنترل از طرف مصرف کنندگان این فرآورده و اجرای صحیح طرح منطقه ای را از دلایل کاهش مصرف نفت گاز در سال گذشته برشمرد.

زاده نمین با بیان این که سال گذشته مصرف نفت سفید نیز کاهش 6 درصدی را در قیاس با سال قبل از آن تجربه کرد، افزود: در این بازه 349 میلیون لیتر نفت سفید مصرف شد.

به گفته وی نظارت بر شبکه توزیع و گازرسانی به نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی، از دلایل کاهش مصرف نفت سفید در سال گذشته بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه درباره مصرف نفت کوره نیز گفت: مصرف این فرآورده با سه درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به 225 میلیون لیتر رسید.

زاده نمین مصرف بنزین سال گذشته را نیز 484 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: مصرف این فرآورده نیز در قیاس با سال قبل از آن رشد هشت درصدی داشت.

وی اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی در تعطیلات نوروز امسال 20 میلیون لیتر بود که در قیاس با سال قبل از آن رشد پنج درصدی داشت.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با بیان این که عرضه گازطبیعی فشرده (سی ان جی) نیز از دیگر فعالیت های این منطقه است، افزود: در سال گذشته بیش از 270 میلیون متر مکعب سی ان جی مصرف شد که در مقایسه با سال قبل از آن 4.5 درصد رشد داشت.

شرکت ملی پخش فرآورد های نفتی منطقه ارومیه از مناطق 37 گانه کشور است که در شمال غربی ایران فعالیت می کند.

این منطقه با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر و با بهره گیری از پنج ناحیه، سه انبار نفت و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی، سوخت رسانی به شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، همچنین قره ضیاء الدین، ماکو، شوط ، پلدشت  و بازرگان را به عهده دارد.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، سوخت مورد نیاز نواحی زیر پوشش خود را از طریق خط لوله و نفتکش تامین می کند.

کد خبر 215206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =