عرضه بنزین ارزان به صلاح کشور نیست

شانا_ گروه دولت و مجلس: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بنزین و سوخت ارزانی به مردم خود عرضه می‌کند که این امر به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و با ادامه این روند تنها به سوزاندن سرمایه‌های ملی خود کمک کرده‌ایم.

بیژن رحیمی دانش در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: در حال حاضر و به دلیل افزایش شدت مصرف سوخت و انرژی در کشور، دولت چاره‌ای جز بالا بردن نرخ حاملهای انرژی از جمله بنزین ندارد.

مدیر کل حقوقی اسبق سازمان مدیریت کشور افزود: تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت است، از این رو قوه مجریه باید نرخی معین کند تا به واسطه درآمدهای حاصل از آن، بتواند توسعه و تولید کشور را شتاب بخشد.

وی بهترین حالت عرضه و توزیع بنزین را تک نرخی دانست و تصریح کرد: هرچند بهترین حالت برای عرضه و توزیع بنزین در کشور تک نرخی است، اما در برخی موارد، دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه چاره‌ای جز اعمال سیاستهای دو نرخی و یا چند نرخی ندارد.

رحیمی دانش با اشاره به این که عرضه بنزین ارزان به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست گفت: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، بنزین و سوخت ارزانی به مردم خود عرضه می‌کند که این امر به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و با ادامه این روند، تنها به سوزاندن سرمایه‌های ملی خود کمک کرده‌ایم.

مدیر کل حقوقی اسبق سازمان مدیریت عنوان کرد: اگر قرار است بنزین به صورت دو نرخی عرضه شود باید از میزان سهیمه آن کاسته و یا میان قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد فاصله‌ای منطقی و معقول ایجاد شود.

وی گفت: بدون شک با واقعی شدن نرخ بنزین هم مصرف این فرآورده در کشور کاسته خواهد شد و هم درآمدهای دولت به سمت نوسازی اقتصادی و توسعه کشور سوق داده می‌شود.

کد خبر 215210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =