2 میلیارد مترمکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز افزوده می شود

شانا_ گروه گاز: با بهره برداری از طرح گنبد نمکی نصرآباد کاشان، دو میلیارد متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز کشور اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گازطبیعی ایران امروز (چهارشنبه 27 فروردین ماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح ذخیره سازی نصر آباد کاشان در گفتگو با خبرنگار شانا با تاکید بر ضرورت در شتاب دهی اجرای طرح ذخیره سازی گاز، گفت: طرح نصر آباد کاشان از طرح های مهم برای ذخیره سازی گاز در کشور است که بهره برداری از آن نقطه اطمینانی برای پاسخگویی به نیاز کشور خواهد بود.

مسعود سامی وند گفت: هم اکنون عملیات گرانی سنجی این طرح با برداشت دو هزار و 881 ایستگاه در دو فاز انجام و مجوزهای زیست محیطی لازم نیز دریافت شده است.

وی اظهار کرد: نقشه برداری منطقه نیز به منظور عملیات گرانی سنجی پایان یافته و کارگاه عملیات لرزه نگاری سه بعدی نیز تجهیز شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی گاز ایران با اجرای طرحهای ذخیره سازی تلاش می کند برای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گام بردارد، بر این اساس عملیات برداشت گاز از مخزن سراجه قم سال گذشته به عنوان نخستین تجربه کاری این شرکت بهمن ماه سال 91 با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی پیشتر از راه اندازی دومین طرح ذخیره‌سازی گاز ایران در آینده نزدیک خبر داد و  گفته بود که با بهره برداری از تاسیسات پالایشگاهی و بخش بالادستی طرح ذخیره سازی گاز شوریجه خراسان، حدود ٢٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی و ذخیره سازی گاز افزوده خواهد شد و حجم برداشت گاز از مخازن زیر زمینی به حدود ٣٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.


کد خبر 215215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =