قدردانی از استادان و کارآفرینان رشته پلیمر

شانا_گروه نفت: آیین قدردانی از استادان و کارآفرینان برتر رشته پلیمر عصر امروز با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار می شود.

به گزارش شانا آیین قدردانی از کارآفرینان برتر پلیمر با حضور عباس شعری مقدم در هتل اوین برگزار می شود.
در این آیین که با حضور نمایندگان خبرگزاریهای کشور، روزنامه های اقتصادی و شبکه های تلویزیونی برگزار می شود، از استادان برتر این رشته قدردانی می شود.

بر اساس این گزارش، رشته پلیمر و مهندسی پلیمر نسبت به رشته‌های مهندسی دیگر تقریبا جوان است و شکوفایی آن از زمان جنگ دوم جهانی  آغاز شده است. اما به دلیل کاربرد روزافزون پلیمر در صنایع مختلف، این رشته به سرعت رشد کرده و امروزه یکی از رشته‌های مهم کشورهای صنعتی است.

در ایران نیز با توجه به منابع غنی انرژی این رشته جایگاه ویژه ای دارد. نخستین فعالیت تولید مواد پلیمری پتروشیمی در سطح انبوه توسط مجتمع پتروشیمی آبادان با ظرفیت 40هزارتن PVC در سال1350 و تولید انبوه پلاستیکهای معمولی نظیر PE و PP توسط دو مجتمع پتروشیمی اراک و بندرامام از سال 1373آغاز شد.

به گزارش شانا محصولات پلیمری در مقایسه با کل مواد مورد مصرف در جهان، از مواد غیر پلیمری (فلزات و استیل)، پیشی گرفته است. در واقع پلیمرها نه تنها جای خود را در میان مواد باز کرده اند، بلکه توانسته اند جایگزین آنها نیز بشوند.

 

کد خبر 215229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =