۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 215237
مصرف نزدیک به 2 میلیارد لیتر فرآورده نفتی در همدان

شانا_ گروه پالایش و پخش: سال گذشته یک میلیارد و 798 میلیون متر مکعب فرآورده نفتی اعم از بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره استان همدان مصرف شد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان به خبرنگار شانا گفت: سال گذشته مصرف بنزین در استان همدان در قیاس با سال قبل از آن که یک میلیارد و 759 لیتر بود، یک درصد کاهش داشت.

اصغر توفیقی با بیان این که مصرف بنزین سال گذشته استان همدان در قیاس با سال قبل از آن (416 میلیون لیتر) پنج درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته،مصرف این فرآورده به 438 میلیون لیتر رسید.

وی رشد مصرف نفت سفید سال گذشته را نیز 82 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: این مقدار در مقایسه با سال قبل از آن ( 70 میلیون لیتر) چهار درصد رشد داشته است.

به گفته توفیقی، در سال گذشته مصرف نفت گاز نیز با چهار درصد رشد نسبت به سال پیش از آن  ( 560 میلیون لیتر) به 582 میلیون لیتر رسید.

وی اظهار کرد: 398 میلیون لیتر نفت گاز مصرفی سال گذشته مربوط به بخش حمل نقل بوده است که نشان می دهد این میزان مصرف در مقایسه با سال پیش از آن، از 9 درصد رشد برخوردار شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان درباره میزان مصرف نفت کوره استان همدان در سال گذشته نیز گفت: پارسال مصرف این فرآورده در قیاس با سال قبل از آن (737 میلیون لیتر) 6 درصد کاهش یافت و به 687 میلیون لیتر رسید.

توفیقی  تاکید کرد: عمده مصرف نفت کوره به نیروگاه شهید مفتح مربوط می شود.

وی درباره مصرف گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) در استان همدان نیز گفت: سال گذشته 131 میلیون و 353 هزار متر مکعب سی ان جی در این استان مصرف شد که در مقایسه با سال قبل از آن ( 127 میلیون و 456 هزار متر مکعب) سه درصد رشد داشته است.

توفیقی، همچنین مصرف گاز مایع سال گذشته این استان را با 13 درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن، 34 هزار و 39 تن اعلام کرد.

کد خبر 215237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =