۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
  • کد خبر: 215249
تولید شرکت گالپ پرتغال 19 درصد افزایش یافت

شانا _ گروه بین‌الملل: شرکت نفت و گاز گالپ پرتغال موفق به افزایش 19 درصدی تولید خود در سه ماه نخست سال جاری میلادی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نفت و گاز گالپ توانست بیش از انتظارات بازار، مقدار تولید خود در سه ماه نخست امسال را نسبت به مدت مشابه سال 2013 افزایش دهد. این در حالی است که تولیدات پالایشگاهی این شرکت به دلیل تعمیرات برنامه‌ریزی شده پالایشگاه، 23 درصد کاهش داشت.

این شرکت پرتغالی در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه (26 فروردین ماه 93) منتشر کرد از افزایش سود عملیاتی پروژه‌های نفت و گاز خود در برزیل و آنگولا به 28 هزار 100 بشکه معادل نفت در روز خبر داد؛ این مقدار 11 درصد افزایش را نسبت به سه ماه آخر سال 2013 نشان می‌دهد.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری اسپیریتو سانتو نیز با تائید این گزارش، در یادداشتی نوشتند: اکتشاف و تولید گالپ 8 درصد بیش از ارزیابی‌های ما شد زیرا فعالیت‌ها در برزیل و آنگولا بسیار بیشتر از انتظارات بود.

این تحلیلگران افزودند: با وجود تاثیر بیش از انتظار توقف فعالیت‌های پالایشگاه «ساینز» بر ظرفیت تولید گالپ، نتایج بدست آمده توسط این شرکت در مجموع تاثیر مثبتی بر سهام گالپ داشته‌اند. 

رشد نزدیک به 21 درصدی فروش گاز طبیعی گالپ نیز از دیگر دلایل رشد سهام این شرکت است.

سهام گالپ با 0.5 درصد افزایش به 12.47 یورو رسید؛ در حالی که شاخص بازار سهام لیسبون 1.2 درصد کاهش داشت.

پالایشگاه 225 هزار بشکه‌ای ساینز ظرف چند روز آینده فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد و به تدریج تا اواسط ماه مه به ظرفیت کامل خود می‌رسد.
کد خبر 215249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =