۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۸
  • کد خبر: 215260

شانا _ گروه بین الملل: وزیر پیشین برنامه ریزی عراق اعلام کرد که اقتصاد این کشور باید وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط از بغداد، با وجود درآمدهای سرشار ناشی از رشد روز افزون تولید نفت عراق در سالهای اخیر، وزیر پیشین برنامه ریزی این کشور اعلام کرد که تنوع بخشی به منابع درآمدی و کاهش وابستگی دولت عراق به نفت، ضروری است.

مهدی الحافظ که رهبری یکی از ائتلاف های سیاسی عراق را نیز به عهده دارد، گفت: یکی از وظایف مسئولان اقتصادی این است که با تنوع بخشی به اقتصاد و توسعه بخش هایی همچون صنعت، کشاورزی، ارتباطات و گردشگری، میزان انحصار درآمدهای نفتی را در تأمین درآمدهای دولت کاهش دهند.

بر پایه پیش بینی های صندوق جهانی پول، اقتصاد عراق در سال جاری میلادی 6 درصد رشد خواهد داشت که مهمترین دلیل آن، افزایش تولید و صادرات نفت در این کشور است.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، صادرات نفت عراق به رقم بی سابقه دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسید و تولید روزانه نفت این کشور، حدود سه میلیون و 500 هزار بشکه بود.

صندوق بین المللی پول ضمن انتقاد از گستردگی بیش از حد بخش دولتی در اقتصاد عراق، اعلام کرد که دولت این کشور باید زمینه را برای حضور بیشتر شرکت های خصوصی در اقتصاد فراهم کند.

کد خبر 215260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =