کلـیـد پتـروشیمی در قفل استان سیستان و بلوچستان چرخــید

شانا _ گروه دولت و مجلس: ۹۹ طرح برای سیستان و بلوچستان نهایی شده است که تا پایان امسال یا در نیمه نخست سال آینده اجرا خواهند شد.

به گزارش شانا،  دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری شامگاه چهارشنبه (۲۷ فروردین ماه) در پایان سفر به سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در اجرای طرح پتروشیمی چابهار ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و تعداد کثیری به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رییس جمهوری همچنین گفت: امروز اگر سرمایه داران بخواهند در شهرهای استان سیستان بلوچستان فعالیت کنند دچار مشکل نخواهند شد. در چابهار شاهد بودیم که ۱۵ طرح پتروشیمی در حال اجراست. همچنین دولت زمینه‌ها را برای سرمایه گذاری در بحث پتروشیمی و معادن مهیا می‌کند. دولت در زمینه اکتشاف معادن استان فعال شده تا پس از اکتشاف آنها را در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

 رئیس جمهوری درباره راهکارهای دولت برای حل مشکل اشتغال در سیستان و بلوچستان نیز گفت: اشتغال مشکلی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم. در بحث اشتغال کسانی که سوادشان پایین است وضع اشتغالشان خوب شده، اما فارغ التحصیلان دانشگاهی شرایطشان متفاوت است و باید برای آنها فکری کنیم.

روحانی با تاکید بر این که باید اشتغال مولد و پایدار ایجاد کنیم، تصریح کرد: در طرح بهره وری آب که قرار است در استان اجرا شود تقریبا ۵۰ هزار نفر مستقیم و در مجموع ۳۰۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. همچنین در اجرای طرح پتروشیمی چابهار ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و تعداد کثیری به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. اجرای راه آهن و توسعه بنادر نیز اشتغال زیادی در استان ایجاد می‌کند.

به گزارش شانا، سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه از صبح سه‌شنبه (۲۶ فروردین ماه) آغازشد و شب چهارشنبه( ۲۸ فروردین ماه) پایان یافت.


کد خبر 215272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =