بحران اوکراین لزوم ساخت خط لوله گازی ساوث استریم را ثابت می کند

شانا _ گروه بین الملل: وزیر امور خارجه بلغارستان اعلام کرد که بحران اوکراین بر لزوم ساخت خط لوله گازی ساوث استریم تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از صوفیه، کریستیان ویگنی، نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد که شرایط و اوضاع اوکراین شاید به اختلال در ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر کی یف منجر شود و این موضوع در حقیقت بر لزوم اجرای پروژه گازی ساوث استریم تاکید دارد.

ساخت خط لوله دو هزار و ٤٠٠ کیلومتری ساوث استریم به دلیل بحران الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با ابهام روبه رو شده است.

خط لوله ساوث استریم قرار است حدود ٦٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.

وی پنج شنبه (28 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که برای شهروندان اروپایی از جمله بلغارستان تضمین امنیت عرضه انرژی اهمیت دارد.

این مقام بلغاری با بیان اینکه ما نمی توانیم ضامن ثبات اقتصادی، سیاسی و مالی کشورهای ترانزیتی باشیم، افزود: ما می خواهیم که اوکراین یک کشور باثبات و امن باشد اما ببینید آنجا چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است و این بی ثباتی ها شاید مدت طولانی طول بکشد.

شرکت گازپروم ٥٠ درصد، شرکت انی ایتالیا ٢٠ درصد و دو شرکت یی دی اف فرانسه و وینترشل آلمان هر یک ١٥ درصد از سهام خط لوله گازی ساوث استریم را در اختیار دارند.
کد خبر 215276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =