۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 215279
لرزه نگاری 3 بعدی گنبدهای نمکی کاشان پایان یافت

شانا_ گروه گاز: آخرین مرحله از لرزه نگاری 3 بعدی طرح ذخیره سازی گنبدهای نمکی نصرآباد کاشان انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران در خصوص این طرح گفت: در این طرح بر روی 200 هزار کیلومتر مربع، مطالعات مخزنی، زمین شناسی و ژئوفیزیک و... انجام شده است.

 مسعود سامی وند افزود: به این دلیل که طرح ذخیره سازی گنبدهای نمکی نخستین بار در ایران و منطقه خاورمیانه انجام می شود، سوابق و تجربه ای در این زمینه وجود نداشت و اجرای این طرح  به دقت زیادی نیاز داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از 6 نوآوری جدید انجام شده و از فناوریهای روز دنیا نیز بهره گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه های صورت گرفته تا 4 ماه آینده عملیات حفاری این مخزن آغاز می شود.

وی یادآور شد: در فاز نخست این طرح 2 میلیارد متر مکعب و در فاز دوم نیز 2 میلیارد متر مکعب گاز ذخیره می شود.

 مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران تصریح کرد: زمینه و زیرساخت برداشت از گنبد کبدی نصرآباد کاشان تا 80 میلیون متر مکعب در روز وجود دارد.

وی افزود: ذخیره سازی گاز بدون اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه امکان پذیر نیست و مردم باید در این راه شرکت ذخیره سازی را یاری کنند.

 وی در یایان گفت: شکوفایی اقتصاد به عنوان محور توسعه صنعت ذخیره سازی و فرهنگ، لازمه رشد و تعالی الگوی مصرف در راستای اهداف طرحهای ذخیره سازی گاز طبیعی با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق می یابد.

بر اساس این گزارش، روز (چهارشنبه ٢٧ فروردین ماه) مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران به همراه معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران از طرح ذخیره سازی گنبدهای نمکی نصرآباد کاشان بازدید کردند.

 ساختار نمکی نصرآباد کاشان در ٤٥ کیلومتری کاشان در استان اصفهان در شمال غربی کاشان و جنوب شرقی قم واقع شده است. این طرح به مساحت ١٢٥ کیلومتر مربع در راستای شمال غربی به جنوب شرقی به طول تقریبی ١٢,٦ کیلومتر و عرض تقریبی ١١.٥  کیلومتر است.

با بهره برداری از طرح گنبد نمکی نصرآباد کاشان، دو میلیارد متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز کشور اضافه می شود.

کد خبر 215279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =