اروپا نمی تواند از خرید گاز روسیه چشم پوشی کند

شانا _ گروه بین الملل: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اروپا نمی تواند از خرید گاز روسیه صرفه نظر کند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنج شنبه (28 فروردین) در برنامه "گفتگوی مستقیم" با مردم گفت:  اروپا نمی تواند بدون لطمه زدن به منافع اقتصادی خود، از خرید گاز روسیه چشم پوشی کند.

پوتین گفت: کشورهای اروپایی 34 تا 35 درصد گاز مورد نیاز خود را با واردات این ماده از روسیه تامین می کنند. آیا آنها می توانند خرید گاز از روسیه را قطع کنند؟ به نظر من این غیرممکن است.

وی برای نمونه فنلاند را مثال زد و اعلام کرد: فنلاند "همسایه خوب ما"، 90 درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه دریافت می کند و برخی از کشورهای اروپای شرقی نیز 60 تا 70 درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنند.

رییس جمهوری روسیه گفت: آیا ما می توانیم تحویل گاز را قطع کنیم؟ به نظر من این کار به طور کامل غیر ممکن است؛ این کار را فقط به ضرر خود می توان انجام داد و این برای من قابل تصور نیست.

بنا بر این گزارش، پوتین هفته گذشته درباره بدهی اوکراین به روسیه، نامه ای به سران کشورهای اروپای شرقی و غربی ارسال کرد؛ پوتین در این نامه گفته بود روسیه طی چهار سال اخیر به خاطر پایین بودن بهای گاز صادراتی به اوکراین 35.4 میلیارد دلار از دست داده است.

وی پیشنهاد داد که رایزنی هایی فوری در سطح وزیران برای تدوین اقدامات هماهنگ جهت برقراری ثبات اقتصادی در اوکراین و تامین صادرات و ترانزیت گاز مطابق با شرایط قراردادها صورت بگیرد.

کد خبر 215294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =