شانا _ گروه بین الملل: آمریکا اعلام کرد که در اجرای توافق ژنو، فرایند آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده ایران را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترکیش ویکلی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در پی گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره پایبندی ایران به توافق ژنو، ایالات متحده برای آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده جمهوری اسلامی، گام هایی برداشته است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همه طرف ها، به تعهدات خود در توافق ژنو پایبند بوده اند و با توجه به اجرای تعهدات ایران، طرف های دیگر یعنی آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، چین، روسیه و اتحادیه اروپا نیز تعهدات خود را عملی می کنند.

گزارش سازمان ملل نشان می دهد که ایران در اجرای توافق ژنو در پاییز سال گذشته، سه چهارم از ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را رقیق کرده است.

هارف گفت: با توجه به تأیید پایبندی ایران به تعهد خود و در اجرای تعهد آمریکا در قالب توافق ژنو، وزارت خزانه داری برای آسان سازی دسترسی به 450 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده ایران، گام های اولیه را برداشته است.

توافق ژنو راهکاری موقت است که در ماه ژوئیه سال 2014 میلادی منقضی می شود. با این همه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نسبت به دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرده و گفته است: اراده سیاسی برای دستیابی به یک پاسخ نهایی وجود دارد.

کد خبر 215301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =